הקשר בין מכתב מנשיא רוסיה פוטין לניתוח שעבר קשיש בן 93

במצעד הניצחון בתל אביב צעדו בגאווה מאות מלוחמי מלחמת העולם השנייה. אבל אחד הלוחמים הנחשב כגיבור במלחמה מול הנאצים בלט מעל כולם. זה היה חאין נתן (נוסון) שחגג לא מזמן את יום ההולדת ה 93 שלו.

26.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקשר בין מכתב מנשיא רוסיה פוטין לניתוח שעבר קשיש בן 93

נתן בן ה 93 הצליח לצעוד במצעד רק בעזרתו של ד"ר אלכסנדר ברוסקין מביה"ח כרמל. ד"ר ברוסקין מכרמל הינו מנהל יחידת עמוד השדרה ונחשב לאחד המומחים המובילים בארץ ובעולם בתחום ניתוחי הרובוט המדויקים בעמוד השדרה.

לפני מספר שבועות קיבל ד"ר ברוסקין בקשה מיוחדת לאחר שנתן חאין הוזמן אישית ע"י נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להגיע למצעד הניצחון על הנאצים. הבקשה הרוסית היתה שנתן  יוכל להגיע ולצעוד כגיבור המלחמה במצעד המכובד בכיכר הקרמלין. אבל הבעיה שהתגלתה שנתן בגלל בעיה קשה בעמוד השדרה שלו, לא היה מסוגל ללכת למרחק של יותר מ 20 מטר ובקושי בכלל לעמוד על רגליו.

למרות גילו ומצבו הרפואי המורכב של נתן, הסכים ד"ר ברוסקין לנתח אותו בגבו ותוך מספר ימים עמד נתן על רגליו והדהים את כל הסובבים אותו.

עם צוות מנתחים ועוזרים מהמחלקה האורתופדית בביה"ח כרמל בינהם ד"ר עלי סלימאן ובעזרת רובוט הניתוח " ספיין אסיסט " ניתח ד"ר ברוסקין את נתן. הניתוח היה מורכב וארך כ 6 שעות במהלכו פתח ד"ר ברוסקין את תעלת חוט השדרה שהיתה סתומה לגמרי בגבו של נתן, טיפל בחוליות השבורות והצליח לשפץ את עמוד השדרה של נתן בן ה 93.

כבר לאחר 4 ימים מהניתוח המורכב הצליח נתן להפתיע את כל רופאי המחלקה האורתופדית בכרמל, עמד על רגליו והתחיל ללכת.

" אני שמח שהצלחנו להחזיר את כושר העמידה על הרגליים וההליכה של נתן, אומר ד"ר בורסקין, זאת היתה משימה לא פשוטה אבל הודות לצוות המעולה שלנו במחלקה, ולניסיון הרב שצברנו בביה"ח כרמל אני שמח לראות את נתן עומד ומחייך ". 

" אין לי מילים להודות לד"ר ברוסקין על המקצועיות, ולצוות הנפלא של ביה"ח כרמל עם מנהל המחלקה ד"ר בני ברנפלד על השירות המדהים שקיבלתי אמר נתן, הם פשוט החזירו אותי לחיות מחדש".

דר ברוסקין ודר עלי עם המנותח נתן

בתמונה: מימין ד"ר ברוסקין מכרמל עם המנותח בן ה 93 נתן וד"ר עלי סלימאן – צילום ביה"ח כרמל

תגובות

מומלצים