הכל יוצא משליטה בדליה התמונה מדברת

רשות מקומית דלית אל כרמל במקום לשמור על איכות החיים היא בעצמה גורמת למפגע מהקשים ביותר שנצפו בדליה, האשפה שאמורה לא להיערם גולשת מגדר החומות, הכניסה והיציאה לדליה הפכה למזבלה.

26.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכל יוצא משליטה בדליה התמונה מדברת

בכביש ראשי 672 ביציאה מדליה מהרגע הזה ירשם יציאה וכניסה למזבלה של מועצת דליה, בושה וחרפה למועצה מקומית שהיתה אמורה להתנגד לקיומה של המזבלה במקום הזה ובזמן ששופט בית המשפט המחוזי זאיד פאלח ביקר במקום היה נקי ללא גרגיר של אבק.

רגע אחרי שהלך ופסק בעניין אותו משפט שבו הש"ג שילם את המחיר, המקום הזה הפך למפגע קשה ביותר, בו האשפה נערמה, זיהמה וגרמה לריחות חריפים וחריגים שמצאו בית טוב ללא הפרעה.

שלטונות החוק, המשרד לאיכות הסביבה בחיפה ואיגוד ערים, מתקשים להבין מה קרה בפועל במקום הזה, למרות הבטחות המועצה שתנקה את המקום עד יסוד.

במקום הזה סוכם למלא מכולות פתוחות לאשפה ולהוביל להטמנה, בהן יושלך הגיזום, אבל כרגע אנו עדים שבמזבלה של מועצת דליה יש את כל סוגי הזבל, למרות שחל איסור לשפוך אשפה על האדמה.

מועצת דליה טוענת שהעניין יצא משליטה וחוסר תקציב גורם למצב הזה.

המזבלה של רפיק

תזכורת לפרסום לפני שבועיים מאותו מקום

הפנים היפות של דליה בכניסה לישוב ולחרבת כרך ההיסטורית הושחתו

ראש המועצה ולא אחר שהגיע מהעיר הגדולה וממקום בו שמרו על איכות חיים וסביבה מקיים מזבלה לא חוקית בכניסה לישוב דאלית אל כרמל ולאתר ההיסטורי חרבת כרך, באים בתלונה לפארק הלאומי ולמשרד לאיכות הסביבה. מפגע

מקום שניתן לו אישור זמני שיוצבו בו מכולות שיפרקו אליהם גיזום ואסור בשום פנים להניח גיזום על האדמה, אחרי הביקור של השופט ובכירי המשרד לאיכות הסביבה, הפארק הלאומי והיחידה הסביבתית, המקום הפך להר של זבל בכמויות שאין לתארם.

הפסולת הנערמת כוללת, ריהוט וחומרי בניין, מכשירי חשמל ועוד, ולמען האמת התושב לא אשם כיוון שקיבל הוראות לגשת למקום הזה, וכאשר השער של המתחם נעול התושבים זורקים את הזבל בחוץ.

מנהל הפארק הלאומי פעם אחרי פעם מדבר עם רפיק חלבי ועאמר חסיסי ודורש שינקו, הבטחות ומילים ובפועל המקום הפך למפלצת מסוכנת לכל היער בסביבה ולאותם שכנים משכונת דליה צעירה, הסירחון והריחות לא נסבלים.

בנקודה בה ממוקמת המזבלה בכניסה המזרחית לדאלית אל כרמל, יש כניסה למסלול תיירותי ארצי, את המקום פוקדים אלפי תלמידים בכל שנה, חרבת כרך ההיסטורית.

המזבלה של רפיק

אם המועצה אישרה גזרות כבדים ביותר על התושב ואחוז הגביה נמצא באחוזים גבוהים, אז מה הבעיה להוציא מהשכר של ראש המועצה והבכירים שלו ולפנות את הר האשפה שהערים במזבלה שהקים ראש המועצה בעצמו.

תלונות רבות נשמעות ממבקרים מאורחים ואנשי טבע ואיכות סביבה מכל העדות ובעיקר מתייחסים לאותו ראש מועצה שמגיע מהעיר שבמיוחד השקיעה משאבים רבים לשמור על סביבה ואיכות חיים, כאשר הוא עצמו מקים את המפגע הקשה בדליה ובכרמל, שמסוכן לחיי הציבור לא פחות מאתר חגית או בתי הזיקוק במפרץ חיפה.

זבל מי שזורק זבל זו הסיסמה שהובילו צעירים מהכרמל נגד ערימות האשפה שנערמו בואדיות ובטבע ועם הגעת המועצה החדשה השתתק קולם, לא ברור מה הסיבה.

בכל ישוב גם הפרימיטיבי ביותר, לא מקים בפתח ביתו מזבלה שמסכנת חיים.

שאלות ותלונה בנדון הוגשו לפארק הלאומי, למנהל המחוז במשרד לאיכות הסביבה, למבקר המדינה וליוסף מישלב ממשרד הפנים.

תגובות

5. נסרדיני לפני 9 שנים
חבל שדליה בחרה באיש הזה רפיק
4. דלאויי לפני 9 שנים
בושה וחרפה לכולנו
3. לפחות אין אפליה לפני 9 שנים
הייתי באזור סת חדרה כבר בכניסה מול סופרמרקט סעיד
2. מבין עניין לפני 9 שנים
למה המדינה שותקת
1. זבל לפני 9 שנים
כפר בזבל

מומלצים