צילומי משפחה בדורות

צילומי משפחה הם חלק גדול מהרפרטואר של כל אחד ואחד מאתנו. אין בית ואין סלון שלא נמצא בארונות שלו אלבומים על גביי אלבומים עם תמונות בשחור לבן

28.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צילומי משפחה בדורות

חלקן מצהיבות עם גווני צבע דהויים של רגעים היסטוריים לצד רגעי היסטריה, צחוק, התרגשות וגעגוע, בעיקר לאלו שכבר לא אתנו שצולמו בפוזיציות שונות על ידי צלם מעונב בבית או באיזה סטודיו ישן וככל שמתבוננים בהן בערגה מבינים שזוהי מזכרת נהדרת מרגע שלא ישוב עוד. מאז ועד היום תחום הצילום קפץ מדרגה אדירה בתפיסה הכללית ובגם בפן הטכנולוגי.

צלמי הדור החדש

מבלי שנשים לב הפכנו להיות גרופים של צילומי משפחה ואנחנו מצטלמים בכל הזדמנות והקליקים נשמעים מכל עבר במיוחד עם:
• סלפי עם חברים בנייד
• סלפי עם המשפחה בכנרת
• צילומי משפחה על גביי מגנטים באירועים
• צילומי הנצחת רגעים מאושרים בסטודיו ממוזג

לא כל צילום ולא כל תמונה ניתן להציג כאומנותית או מקצועית. צילומי משפחה איכותיים, אומנותיים ובעלי ערך ניתן להשיג אצל צלמים מקצועיים שזוהי התמחותם. ימי הצילומים נעשים בסטודיו אינטימי ונוח אליו מגיעים עם כל בני המשפחה בליווי עזרים יום יומיים כמו: בגדים מיוחדים, כובעים, צעצועי ילדות וכו'. אז נכנסים להרפתקה של כמה שעות משכרות עם חיבוקים, עם פוזות מול המצלמה שלא יעשו בשום מקום אחר וכל זאת בשביל להנציח את הרגע לפני לידת הילד/ה, בפורים וסתם ככה כל המשפחה ביחד ולא שוכחים גם את הכלב המשפחתי.

בחירת צלם לצילומי משפחות

צלם מקצועי שמתמחה בביצוע צילומי משפחה קל מאד למצוא בחיפוש פשוט ברחבי האינטרנט, אך לפני שבוחרים צריך לתת את הדעת למספר פרמטרים על פיהם תתקבל החלטה שתתאים לכל הצדדים. דבר ראשון חשוב שהסטודיו בו נערכים הצילומים יהיה בקרבת הבית או לפחות באזור הקרוב אליו, במיוחד כשמדובר בצילום עם ילדים קטנים שהם לעיתים הופכים לחסרי סבלנות במהירות הבזק. שנית, לוודא שאותו צלם או צלמת אכן בעלי תעודה המכשירה אותם לצילומים מקצועיים ולבסוף, שיש ברשותם תיק עבודות ואתר מעודכן והם נחשבים יצירתיים וחוות הדעת ממליצות עליהם.

סגנונות צילומי משפחות

מכיוון שתחום הצילום הוא גם אומנות צלמים רבים ינסו להביא את מגע ידם לתוך התמונה. כך למשל ישנם צלמים שהופכים את סט צילומי המשפחה לסצנה כלשהיא משנות ה- 20 או ה- 30 באמצעות שילוב של אביזרים עתיקים מאותה תקופה וביגוד תואם. כך הופכים את כל תהליך הצילום לחוויה עוד יותר מיוחדת. מנגד ישנם את צלמי האירועים שבאמצעות תוכנות מחשב משוכללות הופכים כל תמונה ליצירה בפני עצמה בזכות שילוב אפקטים שונים בתוך התמונה. אין ספק שטכניקות הצילום כיום מביאות עושר ואושר למקצוע הצילום וברי המזל יהיו אלו שידעו להתעלות מעל כולם.

צילומי משפחה

תגובות

מומלצים