נמשכת ההיערכות להפעלת תכנית השאלת ספרי לימוד לתשע"ו

 בשנה החולפת הפעילו 227 בתי ספר בצפון מערכת השאלת ספרים ובתשע'ו המספר יגדל מכיוון שהתכנית הוגדרה כחובה, השאלת הספרים תאפשר לכל תלמיד לקבל סל ספרים שלם ללא הבדל ברקע וביכולת הסוציו-אקונומית.

28.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נמשכת ההיערכות להפעלת תכנית השאלת ספרי לימוד לתשע"ו

''התכנית להשאלת ספרי לימוד תשע'ו היא מהלך פדגוגי וחברתי חשוב ומבורך שמקדם צדק אזרחי ושוויון סוציאלי. זהו צעד חשוב במהלך לצמצום פערים ולחיזוק שוויון ההזדמנויות בקרב תלמידים במערכת החינוך הציבורית בכלל ובפריפריה הצפונית , בפרט .

יישום תכנית השאלת הספרים מאפשר לכל תלמידי מתלמידי המחוז , דובר עברית וערבית גם יחד , לקבל סל ספרים שלם ללא הבדל ברקע וביכולת הסוציו-אקונומית. למהלך הזה גם ערך מוסף הנגזר מהעובדה שמהדורות הספרים לא יוחלפו עוד מדי שנה,  מה שיחסוך להורים את הצורך לשלם שוב ושוב , בתדירות גבוהה וללא כל צורך עבור ספרי לימוד . אני מאמינה כי בשיאו יקיף המהלך  את כל בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בצפון '' .

כך , מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון , בחוזר למנהלי מחלקות החינוך ולמנהלי בתי הספר בצפון . 

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי בשנה החולפת הפעילו 227 בתי ספר בצפון מערכת השאלת ספרים ובתשע'ו המספר יגדל , בין היתר מכיוון שהתכנית הוגדרה כ'חובה' .  

יצוין כי זה לא מכבר פורסם חוזר מנכ"ל תשע"ה/8(א) הדן בתכנית להשאלת ספרי לימוד לשנה"ל תשע"ו, ולהלן קישור אליו :

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Applications/Mankal/EtsMedorim/6/6-3/HoraotKeva/K-2015-8-1-6-3-15.htm

יוזכר כי לקראת שנה"ל תשע"ה אושר תיקון מספר 7 לחוק לפיו תכנית השאלת ספרי לימוד מחייבת את כלל בתיה"ס, היא אינה מוגדרת עוד כתכנית רשות וההצטרפות לתכנית תושלם לא יאוחר משנה"ל תשע"ז.

לוח הזמנים וסדר הפעולות - משותפים לבתי הספר ולרשויות המקומיות.

בשנת תשע"ה ניגבו עבור התכנית : 280 ₪ בשנה בכיתות א'-ט' ו- 320 ₪ לשנה בכיתות י'-י"ב.

הסכומים נקבעים ומתעדכנים בהחלטת ועדת החינוך של הכנסת .

תגובות

מומלצים