ראזי שאמי השפעת האלכוהול על חיי האדם והצמחים

המחקר של התלמיד ראזי, בסיוע המורה לובנה ואימו אוסנת, הביאו לתוצאות שכל הורה וצעיר חייבים להבין, עד כמה השפעת האלכוהול שממיתה בסופו של דבר, מחקר יוצא דופן שבו צמח המרמייה פרח ביום הראשון וביום ה11 מת.

29.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראזי שאמי השפעת האלכוהול על חיי האדם והצמחים

הדאגה של ההורים שמבינים את הסכנה בה הילדים נמצאים חשופים לאלכוהול ולמשקאות אנרגטים ולכדורים גם שנמצאים בגדר שאוסר החוק, מביאה את ההורים אוסנת וראגב שאמי, יחד עם המורה לובנה ביראני המורה למדעים, לקיים מחקר בו נבחנו 4 אלמנטים בהם הצמחים מושקים במספר סוגי מים כולל אלכוהל והתוצאה מדהימה ומפתיעה.

ראזי רק בכיתה ה' עם המחנך נעים ביראני, משמש כיו"ר מועצת התלמידים , ראזי פעיל בקרב התלמידים בני גילו, יש לו הרבה שאיפות ובעיקר לומד להיזהר מהפתעות המחר.

האימא אוסנת שרואה חשיבות עליונה בחינוך, ציינה ולא פעם שהיא מודאגת מהמצב בכפר כי צעירים שותים הרבה אלכוהול והיא רוצה להעלות את המודעות של בני הנוער לסכנות שבדבר ורוצה להראות לילדים של היום את הסכנה שבשתיית אלכוהול ומשקאות אחרים ולסמן לילד כבר מראש "תזהר הדבר הזה מסוכן וגם גורם למוות".

ראזי החליט לחקור את השפעת ריכוז האלכוהל במים על צמח המרמייה.

למחקר לקחו ארבעה עציצים שבכל עציץ נשתל צמח המרמייה, ובדקו את השפעת האלכוהל על הצמח, לפי טבלה כל יום ביומו, ולפי תרכיז מסוים של אלכוהול.

ראזי: "עשינו טבלה לצבעים של הפרחים ורשמנו בכל יום את הצבע שהפרח קיבל, הצמח היחיד שמת הוא זה שנתנו לו אלכוהול".

"המטרה מהמחקר היא ללמד את הילדים שאלכוהול זה דבר מסוכן ולא בריא, הצמח הוא כמו הבן אדם בהתחלה כשהוא שותה אלכוהול הוא מרגיש שהוא בעננים ואחרי תקופה זה פוגע לו בבריאות, מקווים שאחרי שאנשים יראו את המחקר הזה הם יפסיקו לשתות אלכוהול".


ראזי והוריו אוסנת וראגב
רזי שאמי

תגובות

11. נורס אחותך לפני 9 שנים
כל הכבוד
10. הורה מודאג לפני 9 שנים
..
9. ... לפני 9 שנים
מחקר
8. علي مروان وألينا לפני 9 שנים
كل الاحترام
7. חלבייה לפני 9 שנים
אפשר רק להתגאות
6. אמאל לפני 9 שנים
כל הכבוד
5. אבי זיאד לפני 9 שנים
מחקרים
4. משפחת שאמי לפני 9 שנים
גאים בך ראזי היקר
3. אבא לנער לפני 9 שנים
כל הכבוד על הרעיון
2. לובנה ביראני לפני 9 שנים
עבודת חקר מעולה ויעילה
1. صبية לפני 9 שנים
بطل يا رازي.

מומלצים