לילה לא שקט בגבול הצפוני

הירי הארטילרי על כפר חדר לא פסק גם בשעות הלילה, הדי ההתפוצצויות נשמעו היטב בצד הישראלי של הגבול, בחדר מדווחים על הדיפה חלקית של לוחמי ג'בהת אלנסרה ממספר עמדות, סרטונים מאזור הגבול עם חדר.

16.06.2015 מאת: סמיר חלבי, ויסאם עיסמי, חסין חלבי
לילה לא שקט בגבול הצפוני

צה"ל והמשטרה הכריזו על שטח צבאי סגור באזור צפון מזרח רמת הגולן בגלל הגעתם של תושבים דרוזים סמוך מאוד לגדר הגבול עם סוריה ומחשש לנהירת דרוזים לאזור הגבול. ההחלטה הגבילה תנועת אזרחים שאינם תושבי היישובים במרחב.

צוות פורטל הכרמל שהיה במקום משעות הבוקר המוקדמות דיווח כי דרוזים מכל הכפרים מהכרמל ומהגליל הגיעו לגבול הצפוני, בשיחה עם כתבינו הם אמרו שהם מפגינים ורוצים למנוע מפצועי ג'בהת אלנסרה להגיע ולקבל טיפול רפואי בישראל.

בעקבות החשש מנהירת הדרוזים לאזור, צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור, והצהיר כי הוא עוקב מקרוב אחר המתרחש בלחימה בסוריה ובגבול רמת הגולן ופועל לשימור הביטחון באזור.

בעקבות החלטה זו, נפרסו חסימות באזור, כעבור כמה שעות הוסר הצו והכבישים נפתחו.

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, ביקר בחריפות את החלטת צה"ל לסגור צפון הגולן ולהכריז עליו שטח צבאי סגור.

מלכה: "אין כל סכנה שנשקפת לעין שמצריכה הכרזה של שטחים נרחבים בגולן כשטח צבאי סגור. מדובר בהחלטה שנעשתה ללא חשיבה מעמיקה וללא כל סיבה הגיונית בשיא עונת התיירות. אם צריך למנוע מגורמים להגיע לכפרים הדרוזים בצפון הגולן, ניתן לעצור אותם בדרך לגולן".

"אני קורא לכל המטיילים שתכננו להגיע מחר לגולן, לממש את החלטתם ולבוא לטייל".

לאחר כשעתיים מהודעת צה"ל והמשטרה על שטח צבאי סגור בצפון מזרח רמת הגולן, צה"ל הוציא הודעה על ביטול הצו.

חלק מהצילומים בגבול, בסרטון

 {YouTubeVideo id=7u7eU7W6KxI}

 {YouTubeVideo id=Sf6UYsOy9vY}

 {YouTubeVideo id=FgKjatTUgkY}

 {YouTubeVideo id=4qGf7HuIpQc}

 {YouTubeVideo id=MAUCrWGMb7U}

 {YouTubeVideo id=grCFMLoA66w}

דיווחים קודמים

ירי ארטילרי כבד על כפר חדר, כפר חרפא מזרחית לחדר מקבלת הפגזות מארטילריה כבדה מכפר בית ג'ן שנכבש ע"י ג'בהת אלנסרה, כפר תלאל אלחומר ותלאל אלכרום נפלו לידי ג'בהת אלנסרה, פצצות שנפלו בגבול גרמו לשריפה/

לוחמי ג'בהת אלנסרה מתקדמים לכיוון חדר, אחרי שכבשו נקודות אסטרטגיות שהיו בידי הצבא הסורי, באזור תלאל אלחומר ותלאל אלכרום, וגם בכפר חרפא שנפל לידיהם.

לפי הדיווחים שמגיעים מהשטח מדובר על עשרות פצועים, כשבעה מתוכם פצועים קשה, שעדיין נמצאים בשטח ואומרים להגיע לבית חולים שדה שהקימו תושבי רמת הגולן הדרוזים ביוזמת פרג' מרעי תושב הכפר חורפיש, סמוך לגבעת הצעקות 10 מטרים מגדר הגבול.

צוות פורטל הכרמל היה מהיוזמים של הקמת בית החולים הקדמי לקליטת הפצועים.

יש לציין לשבח את התושבים המתנדבים שהגיעו למקום, ניקו את השטח והכינו אותו לקראת קליטת הפצועים.

כל המתנדבים, רופאים, אחיות, חובשים הם תושבי רמת הגולן, אנשים גם מהכרמל והגליל ששמעו על הקרבות בחדר, הגיעו ומנסים לתת סיוע.

פרג' מרעי: "כששמענו שיש הרבה פצועים בחדר, הגעתי למגדל שמס, עם חובשים לתת טיפול לפצועים, אנחנו מקימים בית חולים שדה אזרחי לכל דבר, בלי התערבות של הצבא, המטרה שלנו לסייע לאחים ועל מנת שהפצועים יגיעו לטיפול אצל אחיהם במג'דל שמס, יש ציוד רפואי ובית החולים יתחיל לעבוד".

בנוסף הרשות המקומית במג'דל שמס הקימה אשכול קופות חולים, בראשות ד"ר וגדי ספדי וד"ר תייסיר מרעי שנערכים לקלוט את הפצועים מהקרבות.

יש לציין כי פצצות שנפלו בשטח בקרבת הגבול גרמו למוקשים להתפוצץ ואלה גרמו לשריפות באזור.

תושבי רמת הגולן עוקבים בדאגה אחרי מה שקורה בצד השני וצופים על הקרבות שמתרחשים מהעבר השני.

 חדר

הגבול

גבול סוריה

גבול סוריה 

גבול

תגובות

3. درزيه موحده وقلبي معكن לפני 9 שנים
دروز دروز ودمكن غالي
2. נסראלדין לפני 9 שנים
כמה הדרוזיים עם מסכן
1. גבי מהמרכז לפני 9 שנים
סקר לגבי עמדות הציבור היהודי

מומלצים