שיך טריף וראשי הרשויות הדרוזיות מסיירים במוצבי החרמון

ראש העדה הדרוזית שיך מוופק טריף וראשי הרשויות הדרוזיות, קצינים ואנשי ציבור, סיירו במוצבים הקדמיים בחרמון, לעמוד מקרוב על המתרחש בכפרים הדרוזים בסוריה, סאלח טריף: "נעשה הכול כדי שאף גוף לא יפגע בדרוזים", שיך טריף: "צה"ל מגן על הדרוזים בחדר".

21.06.2015 מאת: ועד אבו זיד
שיך טריף וראשי הרשויות הדרוזיות מסיירים במוצבי החרמון

לאור ההתרעמות ברחוב הדרוזי וההאשמות שמדינת ישראל נותנת סיוע לארגון ג'בהת אלנסרה, ולאור הדאגה בכפרים הדרוזים על הנשעה בכפרים הדרוזים מעבר לגבול, מגיע הסיור של ההנהגה הדתית וראשי הרשויות הדרוזיות, שמסיירים במוצבי צה"ל הקדמיים בחרמון, במטרה לעמוד מקרוב על המתרחש בפועל בגבול הצפוני  ולראות את התמונה האמיתית.

הביקור מגיע לחזק את השותפות בין העדה הדרוזית ומדינת ישראל ולהראות לכולם שצה"ל מגן על הדרוזים באזור ומדינת ישראל אין לה כל כוונה לפגוע בדרוזים יחד עם זאת למדינת ישראל אין כל כוונה לתת למישהו לחדור את גבולה.

ראש העדה שיך מוופק טריף: "מטרת הסיור שלנו היום להראות לכולם ובמיוחד לצעירים שמתרעמים שאין סכנה המרחפת מעל לחדר, חדר במצב טוב, ורחוקה מהקרבות שמתנהלים בצד הסורי, כל מי שיש לו שאלה בנדון מוזמן לפנות או לגשת להנהגה הדתית ולראשי הרשויות ולהתעדכן ולקבל את התמונה האמיתית, חייבים ללכת בצעדים שקולים ולא להיות פזיזים כלפי מידעים ושמועות שמופצות".

ועד אבו זיד

השר לשעבר סאלח טריף אמר לנו: "אם יש סיבה שאין לנו דאגה לאחינו הדרוזים בסוריה, זה בגלל שצה"ל נמצא בגבול, ואני לא יכול לפרט יותר מזה".

סאלח: "בגלל הדיסאינפורמציה של כל מיני אנשים, כולל מהעדה שלנו בישראל, הגענו לכאן, לעמוד מקרוב על מה שקורה, וחשוב לדעת שאנחנו נעשה הכול כדי שאף גוף לא יפגע בכפרים הדרוזים ובמיוחד בחדר".

בלטו בין המשתתפים בסיור, האחראים על בתי התפילה הדרוזים, שהגיעו לעמוד מקרוב ולראות במו עיניהם את התמונה הנשקפת בגבול אזור חדר.

יש לציין שמהמקום בו עמדנו  והשקפנו על חדר והאזור מסביב, אנו יכולים להגיד שאין סכנה מוחשית לחדר בשעה זו.

 

דרוזים מסיירים בחרמון

לדברים של שיך מוופאק טריף לרדיו חיפה 99.5 מראיין יוסי פרץ ארי

 {YouTubeVideo id=u-rNMUbHXn8}

תמונות מהסיור

 {YouTubeVideo id=Eg7rudSYdlk}

האלוף במיל' עוזי דיין אומר: "אנו מחויבים לאחינו הדרוזים וקורא לממשלת ישראל להראות זאת הלכה למעשה".

כתבנו יואב איתיאל מדווח כי דיין מתכוון לקיים מחר שני 22/6/15 ״סיור הזדהות עם הדרוזים בגולן״, על רקע ״החשש לביטחון הדרוזים בסוריה בתקופה האחרונה״.

בסיור ייקחו חלק גם בכירי מערכת הביטחון ושרות המדינה בעבר, ראשי רשויות מקומיות ועוד.

הם גם ייפגשו  עם מנהיגה הרוחני של העדה, שייח' מוואפק טריף, יחד עם ראשי רשויות ונכבדים דרוזים מהכרמל, הגליל והגולן. המפגש הזה יתקיים בכפר ג׳וליס.

דיין אומר כי הדרוזים בסוריה נמצאים כעת בסכנה קיומית ועל ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת למנוע זאת. הוא הוסיף כי ״יש לנו מחויבות לאחינו הדרוזים בישראל ומשמעה שבעת צרה עלינו לעזור לאחיהם״.

תגובות

4. יואב לפני 9 שנים
אם הדרוזים בישראל רוצים לעזור לאחים שלהם בסוריה
3. עספאני לפני 9 שנים
אללה יעזקום
2. סאמר לפני 9 שנים
הדרוזים חזקים ויודעים לשרוד
1. דרוזי לפני 9 שנים
צעד חכם

מומלצים