שיך טאהר:"העדה הדרוזית היא איש אחד"

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית ברמת הגולן שיך אבו אחמד טאהר אבו סאלח למרות הדברים המרגיעים שאומר לנו מרגישים את דאגתו ואת הכאב על הדרוזים בסוריה, שיך טאהר מאמין שבכוחנו לעשות יותר ומזהיר מההמשך!

22.06.2015 מאת: סמיר חלבי, חסין חלבי
שיך טאהר:"העדה הדרוזית היא איש אחד"

האיש שיותר מכל מעורב במה שקורה ברמת הגולן ובמובלעת הגבול הסורית, מתייחס לאזורי הכפרים של העדה הדרוזית ומזהיר מכל שלא להיגרר למצב בו אנחנו מגיבים בצורה לא מבוקרת ואז רק פוגעים בעצמנו.

שיך אבו אחמד טאהר אבו סאלח, אחד מהמנהיגים הדרוזיים שמעורב ומקושר עם כל ההנהגה הדתית בישראל, סוריה ולבנון, בראיון מדבר על מה שהולך להיות עם הדרוזים, בהרבה זהירות בדבריו. 

שיך טאהר אבו סאלח מתייחס למאורעות בכפר קלב לוזה והרג הדרוזים באותו אזור, שאף אדם לא מוכן לקבל את התקרית הזו, הוא גם מתייחס למאורעות האחרונים שהיו בכפר חדר ולשמועות המופצות מכל מיני גורמים שרוצים להבעיר את השטח.

שיך טאהר מחדד את הביחד של העדה הדרוזית מאחר וכל המשפחות נמצאות בקשרי קרבה בכל מקום בעולם, ושהעדה הדרוזית בעיקרה עדה שוחרת שלום ומכבדת את כל הבריות ויותר מכל נאמנה למדינה שלה ולדגל שלה, מכאן שכל דרוזי לא יעזוב את אדמתו ואת הכפר שבו הוא נולד וחי.

דרוזים בגבול מול חדר

שיך טאהר כואב את המצב הקיים בסוריה שארגונים קיצוניים נכנסו אליה וחיבלו בביטחונה, הוא כואב שכל העולם מסתכל על מה שקורה ולא עושה כלום.

שיך טאהר מתייחס לארגוני אלנסרה ודאע"ש וגם לחזבאללה שלדעתו של השיך הם גורמים מתח ונזק באזור כל כך רגיש ולדעתו המשטר הסורי לא ביקש את התערבות חזבאללה באזור חדר בסוריה.

שיך טאהר מאמין בחוכמת המנהיגים הרוחניים של הדרוזים בכפרים הסורים, שעברו רבות וידעו לשמור על קיום הדרוזים מאז ותמיד וההוכחה שהדרוזים בסוריה לא נפגעו מזה ארבע שנים, מאז פרצה מלחמת האזרחים בסוריה.

שיך טאהר: "דורש שיהיה תיאום משותף בין כל הפלגים הדרוזים, ושכולם יתאחדו ויהיו יד אחת". 

שיך טאהר

שיך טאהר פונה לישראל לסייע בכל מה שהיא יכולה  לטובת הדרוזים. לארגון אלנסרה שיך טאהר אומר לחשוב עמוק ולשמור על השכנים כי הדרוזים הם אלה שקלטו בכפרים הדרוזים במשך המלחמה את אלפי הפליטים מכל העדות. שיך טאהר פונה למשטר הסורי שהדרוזים הם מאז ומתמיד עם המשטר ומהמייסדים של המדינה. לדאעש השיך טאהר אומר שהעדה הדרוזית לא תסכים שיעשו טבח בהם כמו שעשו בעדות אחרות, "העדה הדרוזית תהיה איש אחד".

 

 {YouTubeVideo id=_-ews3khW_A}

תגובות

1. ابو ريدان مصلح عزام לפני 9 שנים
منكم نستمد الحكمة

מומלצים