מנהיגות העדה הדרוזית מגנה את תקיפת האמבולנס ומעשה הפורענות

ראש העדה הדרוזית שיך מוופק טריף וההנהגה הדתית והפוליטית מגנים את תקיפת החיילים והפצועים הסורים ומחדדים שאלה מעשים נפשעים של פורעי חוק, ראש מועצת ג'וליס סלמאן עאמר: "מי שיתקוף רכב צה"לי הוא מחבל וההתקפה היא מעשה טרור".

23.06.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מנהיגות העדה הדרוזית מגנה את תקיפת האמבולנס ומעשה הפורענות

בעקבות האירוע של תקיפת אמבולנס צה"ל וביצוע הלינץ' בפצועים הסורים, ראש העדה הדרוזית שיך מוופק טריף, כינס את הנהגת העדה לכינוס חירום בקבר יתרו.

השיך טריף מגנה בתוקף את אירוע תקיפת האמבולנס הצבאי ומעשי הפורענות: "זאת לא דרכנו ואנחנו כואבים את מה שקרה, הערכים האנושיים הבסיסיים והמסורת של הדרוזים אוסרת תקיפת אמבולנסים ופצועים, הדת הדרוזית רואה באדם ובחיים ערך עליון, זה מעשה נפשע שבוצע על ידי פורעי חוק, אנחנו לא מסכימים להתנהגות הזו, על הרשויות לפעול".

שיך טריףהשיך טריף קרא להרגיע את הרוחות בקרב הצעירים ולא להיגרר אחרי קריאות ודברים שכל עניינם להלהיט את השטח.

ראש מועצת ג׳וליס סלמאן עאמר: "אני כישראלי ובן לעדה הדרוזית נזעק לעזרת אחינו הדרוזים בסוריה ונעשה הכל בכדי לעזור להם להתגונן בפני כל נסיון לטבוח בהם רק בגלל היותם דרוזים. נהרגו קרוב ל1500 דרוזים בלחימה בסוריה ואנחנו כאן לא השמענו מילה, כיוון שנהרגו כחיילים קצינים ולוחמים כנפגעי לחימה, אך ברגע שהם הפכו ליעד לחיסול רק בגלל שיוכם העדתי לא נעמוד מנגד.

נעשה כל אשר ביכולתנו בכדי להגן עליהם.אך לא נעבור על החוק. מדינת ישראל היא מדינת חוק וכל פורע חוק חובה להעמידו לדין. פונה אני למשטרת ישראל שלא תגמגם ותעמיד לדין כל פושע.

סלמאן עאמרבעיני מי שיתקוף רכב צה"לי הוא מחבל וההתקפה היא מעשה טרור. יד שתורם על חייל צה״ל תגדע ולא משנה מי זה שהרים יד דרוזי קיצוני יהודי פנאטי או ערבי לאומני. אני אהיה אויב מר לכל מי שיתקוף את צה״ל ולא משנה מה התירוץ שלו לעשות זאת".

מאג'ד עאמר, ראש המועצה המקומית חורפיש בתחומה קומץ מפגינים תקף אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים: "המועצה המקומית חורפיש  על  כלל  תושביה  מגנים בתוקף ומוקיעים כל פגיעה בכל  אזרח  ובמיוחד  בכוחות  הביטחון .

האירוע  הבודד אשר דווח, מצוי עדיין בחקירה ויש להמתין לסיומה, ולא להכתים ציבור שלם כמי שאחראי על האירוע , לבל לשכוח כי מרבית תושבי הכפר משרתים בכוחות הביטחון השונים, וחלק אף בתפקידים בכירים ביותר. הכפר מוכר  למערכות  הביטחון  בכלל   כי  אחוז  המתגייסים  והקצונה הגבוהה  בארץ  .

חשוב להדגיש כי האירוע הנטען אף התרחש מחוץ ליישוב ולא בתוכו.

אנו קוראים לכלל הציבור בישראל וכן לכלי התקשרות להימנע מהכללות, ולסווג את האירוע בפרופורציה המתאימה שלו: אירוע נקודתי שיש לחקור, ולמצות את הדין עם מי שתוכח אשמתו".

הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט: "לא ייתכן שחיילי צה"ל ופצועים יותקפו על ידי אזרחי ישראל"את הדברים אמר רא"ל אייזנקוט בהתייחס לאירוע ברמת הגולן בו הותקפו חיילי צה"ל ופצועים סורים. דובר צה"ל: צה"ל אינו מסייע לארגון ג'בהת אל-נוסרא - אלא לפצועים הסורים המגיעים לגבול"

ראש המטה הכללי, רא"ל גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב בהשתתפות אלוף פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, ובמהלכה קיבל פרטים ראשונים על האירוע ברמת הגולן בו הותקף אמבולנס והנחה על היערכות להמשך. "לא ייתכן כי חיילי צה"ל ופצועים יותקפו על ידי אזרחי ישראל", גינה הרמטכ"ל את תקיפת הפצועים הסורים וחיילי צה"ל.

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, התייחס לאירוע בעמוד הפייסבוק שלו והדגיש את חומרתו. "אנחנו מגנים כל סוג של אלימות נגד חיילי צה"ל, פצועים סורים ובכלל. חמור עוד יותר שאזרחים ישראלים היו מחוללי האלימות", הוא הבהיר.

"צה"ל אינו מסייע לארגון ג'בהת אל-נוסרא בכל ארבע השנים האחרונות, מאז החלה הלחימה הפנימית בסוריה, אלא מסייע לפצועים סורים המגיעים לגבול ומעניק להם טיפול רפואי", הוסיף תא"ל אלמוז. "העת עכשיו היא העת להרגיע".

פרסום קודם

דרוזים תקפו אמבולנס צבאי וביצעו לינץ' בפצועים

מגדל שמס אחרי הלינץעשרות תושבים דרוזים הקימו מחסום בנווה אטיב, עצרו אמבולנס צבאי שהעביר פצועים מהגבול הסורי וביצעו בהם לינץ', נקבע מותו של אחד הפצועים, עימות התפתח בין החיילים למפגינים, כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה במקום. סרטונים

אירוע ביטחוני באזור קיבוץ נווה אטיב, מפגינים דרוזים מרמת הגולן הקימו מחסום בכניסה לנווה אטיב, בכוונה למנוע מלוחמי אלנסרה להגיע ולקבל טיפול בבתי חולים בישראל.

המפגינים הרבים עצרו את האמבולנס הצבאי שהוביל שני פצועים מהקרבות בגבול הסורי, הפצועים שהיו במצב קל עד בינוני, אחרי הלינץ' הובלו לבית חולים במצב אנוש, נקבע מותו של אחד הפצועים בדרך.

כוחות גדולים של צבא ומשטרה הוזנקו למקום מחשש לנהירת דרוזים מהגליל לאזור.

הפגנת ענק ברחובות של מג'דל שמס, התושבים יצאו לרחובות בקריאות שמחה, הם קראו לצאת להפגין מול בתי החולים בגליל ובנהריה שמטפלים בפצועי אלנסרה. 

אתמול לפנות בוקר תקפו מפגינים בחורפיש שבגליל העליון, אמבולנס צבאי שעבר במקום והוביל פצועים מהקרבות בסוריה למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

סרטון מרחובות מג'דל שמס

 {YouTubeVideo id=cp64LU6zlT4}

 {YouTubeVideo id=Irq4GSfXxlQ}

 

נווה אטיב
.
נווה אטיב
 .
מגדל שמס
.
 נווה אטיב

תגובות

4. בחור לפני 9 שנים
מהיום לא הולך לעזור עוד לדרוזים
3. موحد לפני 9 שנים
كفى رياء
2. حسون לפני 9 שנים
برابرة ووحوش
1. זועם לפני 9 שנים
למה הם מניפים את דגלי סוריה?

מומלצים