רכס הכרמל ומועצת דליה תובעים צעירים על בניה לא חוקית באלואנסה

עשרות תביעות הוגשו לבית המשפט נגד צעירים שבנו בחלקות שלהם באלואנסה, אותם צעירים הולכים להסתבך ולשלם מחיר כפול בגלל כשל ניהולי של רכס הכרמל ומועצת דליה שממשיכים לא להגיד את האמת לציבור.

25.06.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רכס הכרמל ומועצת דליה תובעים צעירים על בניה לא חוקית באלואנסה

חשוב שהציבור יבין שרכס הכרמל לתכנון ובנייה נמצא מתחת למטרייה של המועצות המקומיות בדלית אל כרמל ועוספיה ולא ההפך כמו שחלק מנסה לספר לתושבים, המועצות הן שמורות לרכס הכרמל לבצע ולפקח על הבניה.

בזמן שפקחי רכס הכרמל מעלימים עין מהחזקים והמקושרים וקרובי משפחתם, הם מתלבשים על חלק מהצעירים שנמצאים בתפקידים בסקטור הציבורי או בכוחות הביטחון, תובעים אותם בבתי המשפט, דבר שגורם לאותם צעירים להסתבך בחוק ובשלב מסוים להיזרק מעבודתם.

לא הצלחנו להבין, מדוע מגישים תביעה נגד תושב שבנה לפי המצב בחלקה שנמצאת בתחום שיפוט, נמצאת בתוכנית המפורטת שהולכת ומוכנה, מדוע באותה חלקה נתבעים רק חלק ולא כולם?.

מהנדס בכיר אומר לנו : "בכל יום אני נתקל בעוד ועוד נתבעים צעירים, שמגיעים למשרדי ולא יודעים מה לעשות ועצתי אליהם מיד לא לחכות שהדברים יתפתחו, לשכור עורך דין ולהתחיל בהליך תביעה נגדי, המועצה ורכס הכרמל ככל הנראה אבדו את העקרון שלהם וככל הנראה החליטו לסבך את כולם בפלילי".

לצערנו הרב כשפונים למשרד מהנדס המועצה, מחוסר הניסיון שלהם מקבלים תשובות לא ברורות ואז חלק מהנתבעים תולה תקווה בחברי המועצה שכלל לא מספקים להם תשובות ואפילו אומרים להם שברגע שהתוכנית תופקד התביעות מתבטלות.

בדקנו בשבילכם מה משמעות תביעה בבית המשפט ע"י רכס הכרמל שלפי החוק ברגע שמוגשת תביעה, לעולם לא תמחק העבירה משום רישום, גם אם יש הסכמה בין המדינה לנתבע עצמו.

המסקנה שהגענו אליה זה שרכס הכרמל מחפש את אותם מסודרים, מתלבש עליהם כדי להביאם לכסות את חובות המשרד בכרמל, שכלל לא מצדיק את קיומו בכלל והתוצאות מדברות בעד עצמם, מעל 80 אחוז מהבתים נבנו לא חוקי ועוד מאות מבנים נבנים שמשרד רכס הכרמל לא מונע מהם לבנות גם בתוך כביש וגם בשטחים ציבוריים.

על מנהל המחוז יוסף משלב, לתת את הדין בעניין הנ"ל, לא להעלים עיין מהמקורבים ושהצעירים יסתבכו.

בקרוב יוצאים למאבק חברתי נגד רכס הכרמל ומועצת דליה על הפליה ותביעות לא צודקות נגד תושבים.

התוכנית

תוכנית העיקרית של המפורטת של שכונת אלואנסה שנכלל בה שטח של 1500 דונם, הגבולות של התוכנית ממערב עד אדמות סקעב.

מה שלומדים מהתוכנית שהיא באה לתת פתרונות וסדר בכפר הדרוזי שעד היום התנהל בצורה לא מבוקרת, מה שאנחנו עדים לו היום, שכונות חדשות שנבנו רק לפני עשור נראות כמו מחנות פליטים, ללא פיתוח כבישים ותשתיות ביוב מים וחשמל, הכל נובע מחוסר תכנון.

לכתבה שפרסמנו בעניין מתאריך 15-6-2012 

 בזמן קצר גם המפורטת של שכונת ואנסה מוכנה

תגובות

13. תושב לפני 9 שנים
אללה יוסתור
12. די נמאס לפני 9 שנים
בובות שלטון
11. מנסור לפני 9 שנים
זה המצב שנחיה בו כל הזמן
10. אמיר לפני 9 שנים
עצוב שזה המצב
9. אמיר לפני 9 שנים
רכס הכרמל
8. העמותה למעקב וביקורת בעספיא לפני 9 שנים
כלי פוליטי בידי ראשי המועצה
7. חלבי לפני 9 שנים
לשם מה נבחרים אנשים
6. דליה לפני 9 שנים
תכנון ???!!!!
5. בעל שטח לפני 9 שנים
הרגו אותנו
4. זאהרי לפני 9 שנים
תלמדו לעשו תתכנון
3. אזרח לפני 9 שנים
מרתיח את הדם
2. חלבי היתם לפני 9 שנים
מעוצה תחת כשלון אדיר
1. مواطن לפני 9 שנים
حسب رأيه المهندسه ليس مهيئا

מומלצים