ביטול הגבלות ומחיקת חובות לחייבים שלא עומדים בתשלום החוב להוצל"פ

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון - הפטר לחייב), התשע"ה–2015,  של ח"כ מירב מיכאלי וקבוצת חברי כנסת, ביטול הגבלות ומחיקת חובות לחייבים שלא עומדים בתשלום החוב להוצאה לפועל.

25.06.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביטול הגבלות ומחיקת חובות לחייבים שלא עומדים בתשלום החוב להוצל"פ

מוצע לקבוע שחייב בהוצאה לפועל שבמשך שלוש שנים רצופות גובה התשלום החודשי שנקבע עבורו במסגרת צו תשלומים נמוך מגובה הצטברות הריבית החודשית על יתרת חובו בתיק ההוצאה לפועל – ההגבלות עליו יבוטלו וחובו יימחק. ז

וכה המתנגד לסגירת התיק יוכל לבקש חקירת יכולת של החייב, ואם יימצא בה שאפשר להגדיל את צו התשלומים כך שהתשלום החודשי יעלה על קצב הגדלת החוב, התיק לא ייסגר.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במערכת ההוצאה לפועל ישנם חייבים רבים אשר נמצאים במסגרתה במשך שנים רבות, למרות שאין להם אמצעים לשלם והחוב אינו נגבה. פעמים רבות צווי התשלומים אינם מכסים את הריבית, והזוכה אינו מצליח להיפרע את חובו. לפי נתוני רשות האכיפה והגבייה לשנת 2012, במערכת ההוצאה לפועל רשומים כ- 72,810 חייבים המוכרזים כחייבים מוגבלים באמצעים, כאשר בשנת 2012 לבדה הוכרזו כ- 18,000  אנשים כחייבים מוגבלים באמצעים. עבור אותם חייבים בעלי חובות רבים וגבוהים אשר אינם יכולים לשלם את חובותיהם אין כל תועלת בהמשך ההליכים בהוצאה לפועל אשר מעמיסים לשווא על המערכת ואינם מובילים לגבייה עבור הזוכה. אלא שעל אף הנתונים הללו, המצב החוקי נכון להיום הוא שלחייב אין כל יכולת לקבל הפטר מחובותיו ולמעשה חובו רק מונצח וגדל."

ח"כ מיכאלי: ההוצאה לפועל היא החצר האחורית של מדינת ישראל. רבים מבעלי החוב הם כאלה שלא יכולים להרשות לעצמם ייצוג והפעם בינם לבין ה"זוכים" רק הולך וגדל. ההצעה הזו באה לייצר דרך יציאה מההוצאה לפועל. הריביות מגדילות את החוב בדרך שלעולם לא תוכל לשלם אותו. חובות צריך לשלם אבל לא צריך לרדוף בעלי חוב.

35 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.

תגובות

מומלצים