מחקר בינלאומי ופרס מ'גלוב' העולמי ליסודי א' ביאנוח

מחקר ייחודי במינו שארך כשנתיים אודות השפעת סוג האדמה על טיב השמן, שערכו תלמידי יסודי א' ביאנוח בהנחיית מורה מספרד, זיכה אותם בפרס עולמי, שהוענק בכנס גלוב הארצי ע"י סגן השגריר האמריקאי ומנהל גלוב העולמי ד"ר אנטוני מרפי.

27.06.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחקר בינלאומי ופרס מ'גלוב' העולמי ליסודי א' ביאנוח

ביה'ס היסודי א' ע"ש סלמאן פרג' ביאנוח שמנהל ד"ר סלימאן חטיב ובפיקוח איה חיר אלדין, עורך מזה כשנתיים מחקר מדעי עם מורה מבי"ס מאזור טולידו בספרד בנושא :השפעת סוג האדמה על טיב השמן .

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי נושא המחקר עלה כתוצאה מחשיבות עץ הזית ומרכזיותו בחיי הקהילה בישראל וגם מכיוון  שספרד נמצאת על אותו קו רוחב עם תנאי אקלים דומים והיא מתחרה על השוק המקומי של שמן הזית , כלומר השמן הספרדי מתחרה בעצם עם השמן שלנו.

מסיבות אלו ומתוך כוונה להעמיק נושא החקר בקרב תלמידי ביה"ס וליישם מיומנויות תיקשוב בביה"ס בחרו הלמידים באופן מושכל לחקור את הנושא עם ספרד .

אכרם אברהים מפקח על החינוך המדעי והטכנולוגי במגזר הדרוזי והצ'רקסי המינהל למדע וטכנולוגיה : ''המחקר הסתיים ועבר לשיפוט ארצי ע"י מחלקת מדעים  , השגרירות האמריקאית בישראל ומרכז גלוב העולמי וזכה בפרס עולמי על סוג המחקר והשותפות בין תלמידי בתי הספר .

הפרס הוענק בכנס גלוב הארצי ע"י סגן השגריר האמריקאי ומנהל גלוב העולמי ד"ר אנטוני מרפי שהודה לתלמידים על כך באמצעות שיחת סקייפ '' .

מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון : '' הובא לידיעתי כי פרס זה התקבל יחד עם זכיה אחרת של ביה"ס בנושא האומנות והציור באיחוד האירופי במסגרת תחרות שנערכה באביב ובה זכה הציור של ביה"ס בפרס אחר : פרסום הציור של ביה'ס בלוח השנה 2015 של האיחוד האירופי יחד עם שאר הציורים שזכו . כל זה משלים  שרשרת זכיות שזוקף ביה'ס לזכותו  , בזכות ההכוונה , העשייה וההטמעה של הצוותים הבית ספרים בהנחית המפקחים ובשיתוף ההורים .על כן שלוחה לביה'ס ברכה נאמנה וישר כח גדול '' .

יסודי יאנוח

תגובות

1. הורים גאים לפני 9 שנים
כל הכבוד

מומלצים