כ- 1.5 מיליון תלמידי הגנים ובתי הספר היסודי יוצאים לחופשת הקיץ

התכנית בתי הספר של החופש הגדול יושם דגש על העשרה בנושא העדפת תוצרת כחול לבן במטרה לעודד צריכה של תוצרת ישראלית

29.06.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כ- 1.5 מיליון תלמידי הגנים ובתי הספר היסודי יוצאים לחופשת הקיץ

התכנית "קיץ אחר" כוללת מגוון פעילויות חווייתיות, בהן: "קייטנות דיגיטליות", "ערי הילדים והנוער", "יורדים בטוח לאילת" ועוד.

שר החינוך נפתלי בנט פנה לתלמידים ואמר: "החופש הגדול הוא לא הפסקה בלימודים, אלא המשכם בדרך אחרת. חופשת הקיץ היא הזמן ללמוד על החברים שלנו, על הערכים שלנו, להשקיע יותר בתחביבים ולטייל יותר בשבילים ובנחלים בארץ היפה שלנו. תלמידים יקרים נצלו את החופש, שמרו על עצמכם וחזרו בכוחות מחודשים ורעננים. אני מודה למורים על שנת לימודים נפלאה. חופשה נעימה!"

כ- 1.5 מיליון תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים, כיתות א' – ו' יסיימו מחר, ג', את שנת הלימודים, תשע"ה, ויפתחו באופן רשמי את חופשת הקיץ. תלמידים אלו מצטרפים ל- 700 אלף תלמידי החטיבה העליונה שיצאו לחופשת הקיץ  לפני עשרה ימים.

במסגרת התכניות "בתי הספר של החופש הגדול" ו- "קיץ אחר" משרד החינוך והשלטון המקומי יפעילו בקיץ הקרוב שורה של תכניות חווייתיות לטובת הילדים ובני הנוער. תכניות אלו מקדמות את התפיסה לפיה האחריות על החינוך היא משותפת לקהילה כולה ואינה מתקיימת רק בשנת הלימודים, אלא לאורך כל השנה, ובכלל זה גם בחופשת הקיץ. מידע על מועדי הפעילויות ניתן למצוא באפליקציה "קיץ אחר", באתר המשרד ובאתרים של הרשויות המקומיות.

בתי הספר של החופש הגדול

כ- 170 אלף תלמידים בכיתות א' ו- ב' צפויים ליהנות בקיץ הקרוב מהתכנית "בתי הספר של החופש הגדול". במסגרת התכנית התלמידים יחשפו למגוון חוגים ופעילויות העשרה בתחום החברתי והערכי, בהן: פעילויות המעודדות קריאה ותגבור השפה, תחרויות ספורט, מופעי ליצנות, סיור במוזאונים פעילויות בתחום המדע והטכנולוגיה ועוד.

כמו כן, השנה לראשונה, התלמידים שישתתפו ב"בתי הספר של החופש הגדול" ייקחו חלק גם בפעילויות העשרה ומשחק בנושא "העדפת תוצרת כחול לבן". במהלך הפעילויות התלמידים יכירו את התו של "מיוצר בארץ", יבחינו בין מוצרים המיוצרים בישראל לבין מוצרים תוצרת חוץ ויפתחו מודעות לחשיבות שבצריכת תוצרת ישראלית.


http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/lomdimbegadol/hp.htm

קייטנות קיץ לתלמידי שדרות ויישובי עוטף עזה
שר החינוך נפתלי בנט החליט להגדיל ולהרחיב את פעילויות הקיץ המיועדות לילדי שדרות ויישובי עוטף עזה,  בהן המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון, ושדות נגב.

במסגרת כך, בישובים אלו, הפעילות תכלול בנוסף לילדי כיתות א' ו-ב', אשר ישתתפו במסגרת "בתי הספר של החופש הגדול", גם קייטנות ופעילויות העשרה לילדי הגנים ולילדי בית הספר. יודגש כי מגוון הפעילויות החווייתיות יותאם לגילם של הילדים ולצרכים של הרשויות המקומיות.

בחופשת הקיץ הילדים ובני הנוער ייהנו מ"קיץ אחר"

ערי הילדים והנוער: התכנית 'ערי הילדים והנוער' תפעל לאורך כל חופשת הקיץ ברשויות המקומיות, כאשר בכל שבוע הפעילות תתקיים בעיר אחרת. התכנית מיועדת לכלל הגילאים ותתפרש על פני כל שעות היום והלילה. התכנית תכלול בין היתר: לילות לבנים, תחרויות ספורט, הופעות של להקות שירה ומחול מקומיות, קולנוע, הפעלות לילדים, מופע ליצנים, סדנאות יצירה ועוד.


http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Yam/alyesodi/yeladimcity.htm

קייטנות דיגיטליות - קייטנות חינמיות לתגבור במתמטיקה ואנגלית

בקיץ הקרוב משרד החינוך יפעיל לראשונה קייטנות חינמיות לתגבור במתמטיקה ואנגלית. מדובר בקייטנות דיגיטליות חינמיות אשר מיועדות לאלפי תלמידים בכיתות ה' – ח' ובמהלכן המדריכים יתרגלו עם התלמידים בצורה חווייתית את חומר הלימוד ויסייעו להם להתכונן בצורה מיטבית לשנת הלימודים הקרובה.

משרד החינוך יפעיל בנוסף גם  קייטנות דיגיטליות במיומנויות מחשוב בהן התלמידים ילמדו כיצד לתכנת ולקודד משחקים וירטואליים, ליצור אנימציה, קומיקס, סרטונים ביוטיוב ועוד.


http://online.lms.education.gov.il/pluginfile.php/11442/mod_resource/content/3/summer-camp-maavarim.pdf#page=3

יורדים בטוח לאילת:
מיזם "נוסעים בטוח לאילת" מתמקד בליווי ערכי של הנערים והנערות בדרכם לאילת תוך מתן הדרכה וייעוץ לצורך מניעת התנהגויות סיכון ועידוד הנוער להמשך פעילות של קיץ משמעותי, ע"י נוכחות "מבוגרים משמעותיים" (אנשי מקצוע, סטודנטים  ומתנדבים) באוטובוסים, רחבי העיר ובמאהל הפעילות המרכזי.


http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Yam/alyesodi/eilat.htm

מתחברים בחופים:
פרויקט "מתחברים לנוער בחופים" מיועד למנוע היווצרות מצבי סיכון בקרב בני נוער המבלים בחופים ובמוקדי ריכוז המוניים של בני הנוער בחופשת הקיץ. צוות של אנשי מקצוע ומתנדבים שיפעלו במתחמי אוהלים יעניקו לבני הנוער מענה ייחודי, טיפולי ואטרקטיבי במטרה למלא עבורם את שעות הפנאי בתכנים חיוביים ובפעילויות איכותיות לצד מתן אוזן קשבת, הסברה, הכוונה, וסיוע לבני נוער הנקלעים למצבי סיכון.


http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Yam/alyesodi/chofim.htm

תגובות

מומלצים