אסד ונסראללה מצליחים לפורר את ההסכמים בין הדרוזים ואל-נוסרה

הקרבות מסביב לכפר הדרוזי חאדר נשיא סוריה בשאר אסד ומנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, מנסים לפורר את הסכם ההבנות שארה"ב, ירדן וישראל הצליחו להשיג עם המורדים בדרום סוריה לגבי הדרוזים.

29.06.2015 מאת: תיקדבקה
אסד ונסראללה מצליחים לפורר את ההסכמים בין הדרוזים ואל-נוסרה

בכך להביא  להתנגשויות בין ישראל והדרוזים ברמת הגולן ובישראל.

נכון לפרסום דברים אלה, ביום א' 28.6, המהלך הסורי-חיזבאללה מצליח.

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מדווחים בלעדית, כי ארגון אל-נוסרה אל קעידה סוריה, הוציא בסוף השבוע איום מפורש לדרוזים, כי אם הם ימשיכו לשתף פעולה עם אסד ונסראללה, דמם בראשם! כדי לתת תוקף לאיום זה, הקיפו כוחות גדולים של אל-נוסרה את הכפר הדרוזי הקטן שקאשקה  Skaska, הנמצא במורדות המערביים של הר הדרוזים לכיוון העיר דרעא Darra, ומאיימים להיכנס אליו ולבצע טבח בתושביו.
הפעולה והאיום הזה של אל-נוסרה, בא לאחר שכוחות צבא סוריה וחיזבאללה הנמצאים באזור קוניטרה והחרמון הסורי, החדירו לתוך הכפר הדרוזי חאדר Hadar ברמת הגולן הסורית, 3.5 ק"מ בלבד מגבול ישראל, 200 אנשי מליציות הנאמנות לאסד, וביניהם דרוזים שהובאו מלבנון. 

כוח זה מנהל החל מיום ו' 26.6 קרבות אש עם כוחות אל-נוסרה וכוחות של ארגוני מורדים אחרים הפועלים באזור קוניטרה. האש שבאה מחדאר איננה מאפשרת לאל-נוסרה לסיים את כיבוש אזור קוניטרה ולפנות לעבר הכביש קוניטרה-דמשק, שזו היא מטרתם הבאה.

האולטימאטום שפרסם אל-נוסרה בשבת 28.6 אומר, כי מאחר והאש הניתכת עליהם באה מהכפר הדרוזי על תושבי חדאר לפעול להפסיק אותה.

אם לא יעשו ככה, הם מפירים את הסכם ההבנות שהושג בין ארגוני המורדים והדרוזים, דבר שייאלץ אותם לפעול.

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מציינים, כי נוסף ל-200 החמושים שסוריה וחיזבאללה החדירו לחאדר, הם הביאו אתם למקום שני צוותי טלוויזיה, אחד איראני, ואחד סורי, וקבוצה של דרוזים לבנוניים, וזאת במטרה להראות ולתת פרסום נרחב לכך כי הדרוזים הלבנוניים, שלא כמו מנהיגם ואליד ג'ומבאלט, מתנגדים להשתלטות אל-נוסרה ומליציות אחרות של המורדים על דרום סוריה. 

בשבת היו חילופי אש מצומצמים בלבד בין החמושיים שהובאו לחדאר ובין אל נוסרה. אולם ההערכה בישראל כי זו רק שאלה של זמן קצר עד שחילופי האש יתגברו. בהתפתחות כזו אל-נוסרה יכול לממש את איומו ולפעול נגד הדרוזים בכפר שקאשקה  Skaska, פעולה שתצית את כל האזור. 

http://www.debka.co.il/article/24701/אסד-ונסראללה-מצליחים-לפורר-את-ההסכמים-בין-הדרוזים-ואל-נוסרה-כפר-דרוזי-ליד-דרעא-שקאשקה-במצור-של-אל-נוסרה

תגובות

מומלצים