שיך חמוד חינאוי המנהיג הרוחני בסוריה מדבר מלב לכל דרוזי

השיך הרוחני לעדה הדרוזית בסוריה אבו ואאל חמוד חינאוי בראיון לפורטל הכרמל מתייחס לתמיכות שעוד לא הגיעו לידיו מישראל ותוכנית החלוקה לסוריה שהם מתנגדים לה ומצבם הרגיש של הדרוזים בלבנון ישראל וסוריה

01.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיך חמוד חינאוי המנהיג הרוחני בסוריה מדבר מלב לכל דרוזי

ככל שמדברים ונכנסים לדברים הקטנים ולמה שעוברים בני העדה הדרוזית בסוריה לעומת החיים בישראל ומדינות אחרות, מגלים את מצוקתם האמתית של הדרוזים ובמיוחד שכל איש ואיש בסוריה מסתפק במעט שיש ולא מתלונן על מחסור, העיקר לשמור את אדמתו וביתו יציבים.

שיך אבו ואאל חמוד חינאוי, אחד המנהיגים הוותיקים של העדה הדרוזית בסוריה שרואה במצבם היום מהקשים שעברו הדרוזים מאז המלחמה נגד הצרפתים.

שיך חינאוי מתייחס לזה שאין להם כל קשר עם הכפרים בג'בל אלסומאק שבצפון סוריה, עם אותה אוכלוסיה דרוזית שמונה כ 28 אלף נפשות, מזה מספר חודשים הקשר נותק לחלוטין.

שיך חינאוי מתייחס לכל מה שקורה בחדר ואזור סויידה בג'בל אלדרוז ועל הקשרים בין בני העדה שנמצאים לאורך שנים גם מעבר לגבולות למרות הנתק והמרחק והחסמים.

שיך חינאוי עונה בצורה כנה וישירה לגבי כספי התמיכה שנתרמו כדי לסייע להם בסוריה שעדיין לא הגיעו לידיו ואם יגיעו כספים כאלה יגיעו לאותה מטרה הומניטרית למען הדרוזים בסוריה.

שיך חמוד חינאוי פונה לאוכלוסיה הדרוזית בישראל ובגולן באמירה:"אנחנו יודעים שיש חלק שמכר את היקר לו כדי לתמוך ולסייע לנו, אנחנו במצב טוב, אם נצטרך נבקש בעצמנו, לא נתבייש, אתם בני עדתי המכובדת אצילים טובי לב, אנחנו יודעים להוקיר ולהעריך את מה שעשיתם ומה שאתם עושים למעננו, אבל אנחנו לא רוצים להכביד עליכם ".

שיך אבו ואאל חמוד חינאוי

לכל השאלות שהופנו לשיך חמוד אלחינאוי, התקבלה תשובה בצורה ישירה וללא התחמקות, אבל הצלחנו לקלוט מהדברים של השיך את הרוחניות ואהבתו למדינתו ועדתו ובעיקר לאדמתו שיקרה לו ולדרוזים בסוריה, בדומה לדרוזים בלבנון וישראל.

בנושא חלוקת סוריה, השיך חמוד חינאוי, מטיל אחריות על אלה שיגרמו לזה לקרות, אם יקרה, השיך דוחה בתוקף שיש חלק לדרוזים בזה, ושבשום פנים ואופן זה לא רצונם, אבל אם יקרה וסוריה תחולק, זה יהיה על אחריות אותם גורמים לחלוקה.

שיך חינאוי:"אם סוריה תחולק כל ההיסטוריה תיעלם, ואז הכל ימחק, מה עם החוקה, הותק וכל מה שנבנה במשך הרבה שנים?, הכל ילך לטמיון, זה כואב ואנחנו לא מוכנים להיות חלק בדבר כזה".

שיך חינאוי בפניה לאנושות כולה, לעשות הכל לעצור את הפושעים שרוצחים בדם קר, עורפים ראשים, אונסים וגורמים לשפיכת דם כמים, השיך מקריא פסוק שה' והדתות לא מרשים שאדם יגרום להרג אדם אחר.

 

לדברים של השיך חינאוי בסרטון

{YouTubeVideo id=aQNRKFf3SIQ}

תגובות

17. מעין לפני 9 שנים
סוריה כבר מחולקת
16. משה לפני 9 שנים
הם אחינו
15. אייל לפני 9 שנים
למס.2
14. מהצפון לפני 9 שנים
מכבדים ומערכים את אחינו בסוריה
13. סלמאן לפני 9 שנים
אנשים טובים נפגעים
12. דרוזי לפני 9 שנים
בכל סוריה נשפך דם
11. איש איש לפני 9 שנים
חובה על כולנו לפעול עכשיו
10. ישראלי לפני 9 שנים
או ישראל או איראן
9. אימא לילדים לפני 9 שנים
כולם דרוזים אבל
8. מיכאל לפני 9 שנים
יש דברים שמסגרת ה'תקייה' חייבים לומר אותם אבל לא
7. דרוזי לפני 9 שנים
אוהבים אותכם דרוזים בסוריה
6. בכיר לפני 9 שנים
מבין הכל מתוך הדברים
5. לא משנה לפני 9 שנים
תגובה למצב
4. הנשר מהגולן לפני 9 שנים
השיך חנאוי היה במבוכה .
3. צעירה דרוזית לפני 9 שנים
מה ניתן לעשות למענם
2. דרוזי מחוץ לפני 9 שנים
שומע ומיד נכנס להלם
1. עתידן לפני 9 שנים
גיהנום מחכה לדרוזים במזרח התיכון,,,

מומלצים