כניסתה לתוקף של הרפורמה בבריאות הנפש​

רה"מ ושר הבריאות בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מסרו הבוקר הצהרה משותפת לתקשורת בדבר כניסתה לתוקף של הרפורמה בבריאות הנפש.

02.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

בהצהרה לתקשורת עם כניסתה לתוקף של הרפורמה בבריאות הנפש שיבח ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו את פעולתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ואמר כי מדובר בבשורה חברתית אמיתית של צדק ושוויון.

"לכולם יש נפש שעלינו לדאוג לסייע לבריאותה. מדינת ישראל תמיד עשתה זאת ובשנים האחרונות הבנו שצריך להעביר משאבים", אמר נתניהו. "כסף תמיד קל לתת, אבל קשה למצוא. הבנו שצריך לקחת ממקומות אחרים לטובת הפריפריה".
 
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את הגעתו האישית של שר הבריאות ורה"מ למעמד, מה שמבטא את חשיבות מערכת הבריאות בעיני רה"מ וכי הדאגה לבריאות אזרחי ישראל בראש סדר יומו.
 
ליצמן אמר כי מדובר ביום היסטורי. "לאחר שני עשורים אנו זוכים לכניסתה לתוקף של הרפורמה שתיטיב עם המטופלים ועם מתמודדי הנפש בישראל. זאת הפעם הראשונה שאנחנו משווים את הנפש והגוף. הפעם הראשונה שבה נאפשר גם בפריפריה, במגזר הערבי ובמגזר חרדי, טיפול טוב יותר, איכותי ויעיל, בבריאות הנפש".
 
לדבריו, כבכל רפורמה צפויות בעיות ועיכובים, אך בכוונתנו לפתור אותן". ליצמן הבהיר ואמר כי "הרפורמה יוצאת לדרך היום, במקביל להליך בדיקה ומעקב וייתכנו גם שינויים תוך כדי הזמן. אין בכוונתי לאפשר שום פיטורים ולא ייסגרו מרפאות. ההיפך הוא הנכון, צריך תוספת של כוח אדם.

כבר עכשיו פתחנו מעל 60 מרפאות חדשות במסגרת הרפורמה ונמשיך בכך. נקפיד על נושא דיסקרטיות המטופלים בכל דרך שהיא. אני קורא למי שרצה להשבית, אין שום סיבה לכך", הוסיף בהתייחסו למחאת מספר גופים העוסקים בבריאות הנפש.

דברי ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, עם כניסתה לתוקף של הרפורמה בבריאות הנפש.

{YouTubeVideo id=YvDlHBrItfY}

תגובות

מומלצים