הכול מתחיל ברצון הטוב לעזור

מפגש מקרי בין רופא ישראלי מביה"ח כרמל לרופא פלשתיני שהיה זקוק לעזרה הציל חיים של נשים צעירות מהרשות הפלסטינית, תיאום ביון מספר גורמים ורצון טוב לעזור הביא תוצאות טובות.

03.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכול מתחיל ברצון הטוב לעזור

הכל התחיל בכנס הרפואי הבינלאומי למחלות נשים שנערך ברומא, לשם הוזמן ד"ר אפרים סיגלר מנהל השירות לצוואר הרחם בביה"ח כרמל כדי להרצות.

במהלך הכנס פנה אל ד"ר סיגלר ד"ר וולטר פרנדויל המשמש כיום יו"ר של הארגון העולמי לקולפוסקופיה ומחלות צוואר הרחם ושאל אותו האם  הוא  יכול לעזור לקולגה רופא  פלשתיני רמאללה  המבקש לבצע בדיקות של  זני  HPV למטופלות שלו.

כיום ידוע  שסרטן צוואר הרחם נגרם על ידי נגיף הפפילומה האנושי – HPV   ובדיקה של זני HPV תופסת מקום הולך וגדל בגילוי ובירור ממצאים טרום סרטניים בצוואר הרחם.

מרכז רפואי כרמל היה בין הראשונים בארץ שהחל לבצע את הבדיקה במעבדה הסרולוגית כבר בשנת 2006.  כיום יש בכרמל מידע על אלפי בדיקות שנערכו לנשים בשירותי בריאות כללית  במחוז הצפון  בשנים  הללו .

מידע על תוצאות בירורים אלו  פורסם בכנסים רבים ובמאמרים בארץ ובעולם. לכן כאשר ד"ר סיגלר קיבל את הבקשה הוא מיד ייצר קשר עם הרופא  מרמאללה שאמר שהוא רוצה וצריך  לבצע את הבדיקה  החדשה יחסית למטופלות שלו  ואין לו  אפשרות לעשות זאת.

הבקשה המיוחדת חייבה תיאום בין מספר גורמים. לאחר פניה של  ד"ר סיגלר לחברת גמידור היא הסכימה לתרום  את המבחנות המיוחדות לביצוע הבדיקות ולשלוח אותן לרמאללה .

פרופ' (מ"ק) חן שפירא מנהלת ביה"ח כרמל הסכימה מייד לבצע את הבדיקות, וכאשר המבחנות המיוחדות הגיעו לכרמל צוות עובדי המעבדה הסרולוגית בראשותה של ד"ר פנינית  שקד-משען התגייסו מייד לבצע את הבדיקות וכשהבדיקות הסתיימו התשובות נשלחו במהירות  לרמאללה .

ד"ר סיגלר מעדכן כי 2 הבדיקות היו שליליות ל  HPV ולכן מהנשים הפלסטיניות נמנעו ניתוחים מיותרים והן יודעות שהסיכון שלהן לסרטן של צוואר הרחם הוא מזערי, אישה אחת שם התוצאות היו חיוביות לבדיקת HPV  חיhבת לעבור המשך בירור לשם גילוי ממצאים טרום סרטניים על מנת לטפל בה , ולמנוע את התפתחות סרטן צוואר הרחם.

" זו היא רק דוגמא אחת מיני רבות של שיתופי פעולה בננו לבין שכננו שבה אנו בכרמל נרתמים לעזור ולסייע לחיי אדם ללא הבדלי לאומי דת גזע ומין אומר ד"ר סיגלר, אנחנו כאן כדי לעזור מכל הלב ".

דר סיגלר

בצילום – ד"ר סיגלר מביה"ח כרמל בכנס – צילום ביה"ח כרמל

תגובות

מומלצים