זיוף אריזות מזון לציפורים ומכירתן

מפקחי משרד החקלאות חשפו 65 אריזות מזויפות של מזון ציפורים בחנות לממכר מוצרי חיות מחמד. האריזות היו ללא תווית עם פרטי היצרן והיבואן, וללא אישור הפיקוח של משרד החקלאות, ונמכרו ללא היתר.

03.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מחקירת בעל החנות עולה כי החשוד רכש את האריזות הריקות משוק כפר קאסם, ומילא אותן בחנותו במזון ציפורים שרכש בנפרד. המטרה: שיווק מזון מאיכות נמוכה יותר באריזות של מזון פרמיום.

בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשרד החקלאות ופיתוח הכפר על חשד לזיוף אריזות מזון לציפורים ומכירתן, הוצא צו חיפוש לחנות "חאדר עולם הטבע" בכפר עארבה באזור משגב. מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות בליווי משטרת משגב ערכו חיפוש בחנות, במסגרתו נמצאו 65 אריזות, במשקל של 1 ק"ג כל אחת, של מזון לציפורים.

האריזות היו אריזות מזויפות של יצרנים מחו"ל, ולא הכילו  תווית עם פרטי היצרן והיבואן, ללא אישור הפיקוח של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ונמכרו ללא היתר. עוד נמצאו בחיפוש, כ-1,000 אריזות ריקות. כל האריזות נחשדו כאריזות מזויפות.

בעקבות הממצאים זומן בעל החנות לחקירה במשרד החקלאות, ומתוכה עלה כי החשוד רכש את האריזות הריקות משוק כפר קאסם, ומילא אותן בחנותו במזון ציפורים שרכש בנפרד במשקל (ללא אריזות). עוד עולה מהחקירה כי המזון שהיה באריזות המזויפות הינו מזון בטוח לשימוש לציפורים ומאושר לשיווק בישראל.

מטרת הזיוף הייתה לשווק מזון מאיכות נמוכה יותר באריזות של מזון פרמיום, ובכך לגרוף רווח גבוה. כל האריזות כאמור היו ללא תווית סימון בעברית, ללא תאריך ייצור או תאריך תפוגה, ללא מספר אצווה, וללא סימון הפיקוח של משרד החקלאות.

חשוב לציין, שאריזות המזויפות שנתפסו הינן העתק של אריזות המיובאות כדין על ידי יבואנים מורשים על ידי המשרד, ועל כן מעבר לעובדה שמדובר על הונאת ציבור הצרכנים ישנה כאן פגיעה מסחרית בחברות הפועלות כדין.

תגובות

מומלצים