אין כל פיקוח על הבשר שמוגש לכם בכפרי הכרמל

חוסר אכיפת החוק בכפרים הדרוזים בכרמל מביא אותנו שוב ושוב לחשיפת ממצאים קשים של בישול בשר ללא פיקוח ללקוחות ובהרבה מקרים אוכלי הבשר חשים ברע שכלל אין להם מושג מאיפה זה בא, הביקורת התריעה והמועצות יושבות בחיבוק ידיים

04.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אין כל פיקוח על הבשר שמוגש לכם בכפרי הכרמל

בשנים האחרונות עלתה משמעותית יציאת משפחות לסעודות בבתי עסק ואירועים משמחים, וחלק לא מבוטל רוכש את הבשר מהאטליזים השונים, אבל דבר אחד הם לא בדקו, מהיכן הבשר הגיע ובאיזה תנאים הובל למקום.

מקרים נוספים נרשמים בזה שבשר מגיע בהובלה על טנדר או טרקטור, ללא קירור, למרחק של מספר שעות, כאשר הבשר מכפיל את החיידקים שבו שבעיקר מסכנים בני אדם גם כשמרתיחים במים.

לאור ההתייקרות במוצרי המזון ובמיוחד בבשר, חלקם אימץ לו שיטה קונים חלק קטן מההזמנה בשר מפוקח עם חותמת והשאר מהשוק השחור ללא כל פיקוח ולפעמים גם בשר אסור למאכל.

הבשר המפוקח מאוחסן בקירור מסודר והבשר המלוכלך מאוחסן במקרר מרוחק מבית העסק, בזמן התחלת האירוע הבשר מוצא מאותם מקררים, מבושל ומוגש כארוחה לסועדים באותו מקום.

למרות דוח מבקרת המועצה וכל הנוגעים בדבר, עסקים ממשיכים באותה שיטה ומספרם של העבריינים הולך וגדל, המועצה והאחראים על הפיקוח מודעים ועוצמים עיניים.

בחודש האחרון חשו לבתי חולים מספר גדול של צעירים ומבוגרים שהיו בריאים לחלוטין ללא מחלות ולא נרשם אצלם שום מקרה חריג, כאשר לפתע התלוננו על לחץ בחזה, דופק מהיר, חולשה וזיעה ובעיקר התכווצות  שרירים, כל המקרים שמטופלים ופונים לבתי חולים נרשמו במיון בתי חולים ובמשרדי מגן דוד אדום מרחב כרמל.

כאשר לוקחים את חלקם של המפונים בחודש האחרון, נגלה שיום או יומיים לפני סעדו באירוע משפחתי או אצל חברים ואכלו בשר והחלק השני היה רגיש לבשר וחלב ונדבקו בקדחת מלטה שתקפה גם בכפרי הכרמל באחרונה אחרי ירכא.

ניתן לראות בקישורים הנ"ל התייחסות לעניין הקדחת

 ירכא רושמת 60 מקרי "קדחת מלטה"

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני שתייה ואכילת מוצרי חלב לא מפוסטרים

"קדחת מלטה" תוקפת בכפרי הכרמל

המבקרת התריעה ושום דבר לא השתנה בעניין הובלת בשר

חשוב שהציבור יעשה חשבון נפש ויבדוק לפני שאתם אוכלים בשר, לא להתבייש לדרוש תעודות ואישור פיקוח ובעיקר אם אכלתם וחשתם ברע מיד לדווח לרופא או למטפל, כי רק כך חוסכים מחלות בחברה בכרמל ובמיוחד בקרב צעירים וצעירות.

תגובות

4. מבקר מזון לשעבר לפני 9 שנים
אין שום פיקוח בעוספיה ודליה
3. בעל עסק לפני 9 שנים
לא מוכן למכור דבר כזה למרות שיש לי הצעות
2. בחורה לפני 9 שנים
מכירה את הנושא מקרוב מאוד
1. אבא לפני 9 שנים
הפסקתי לאכול בחתונות

מומלצים