ام رفيق حكميه حلبي في ذمة الله

طاقم الموقع يتقدم بأحر التعازي الى عائلة حلبي في الدالية, بفقدان المرحومة ام رفيق حكميه حسين حلبي, لها الرحمة ولكم من بعدها طول البقاء, انا لله وانا اليه لراجعون, الصلاة على الجنازة غداً الاحد الساعة 12.00. مقابلة كنا قد اجريناها مع ام رفيق منذ 5 أشهر.

11.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 ام رفيق حكميه حلبي في ذمة الله

חכמיה חלבי נשארה במוקד העניינים

שיחה מרגשת בין אם רפיק חכמיה חלבי לבני אחיה הנמצאים בסוריה, חכמיה לוקחת אותנו לזמנים בהם היה שלטון אחר ולאח שהגיע להפרד ומעולם לא נפגשו שוב, הבית שהיה מוקד מרכזי בדליה.

זו כבר מסורת של שנים, שאנחנו מקיימים מפגשים מצולמים עם האוכלוסיה הקשישה, והאמת מעולם לא התרגשנו כך עד דמעת מהמפגש בו אם רפיק חכמיה נכנסת לשיחה עם בן אחיה עדנאן חסין והבנות, שיחה של פעם ראשונה בחיים למרות המרחק הקרבה נמצאת.

חכמיה ילידת 1939 מספרת על אחיה יוסף שנסע לסוריה ולא יכלו להיפגש שוב כאשר הגבול נסגר. ומספרת על הזמנים ההם בהם היתה בת עשר שנים, על הסיפורים ששמעה בבית אודות משפחתה, הסבא שלה שמת במלחמות תורכיה ב 1914 ואביה שגדל בלי אבא.

בשיחה עם הבנים של האח, חכמיה מאוד התרגשה והוזילה דמעה, חכמיה שאלה ורצתה לדעת אם הם חיים במצב טוב ואיך הם מכלכלים את עצמם בזמן הקשה הזה של המלחמה בסוריה.

חכמיה לוקחת אותנו לסיור וירטואלי בבית אביה בגלעין הכפר ומה שהשתמר ממנו  ומספרת על באר המים העמוקה שקיימת עד היום ודיירי הבית היום משתמשים בבאר הזו.

חכמיה מספרת על תקופת שנות הארבעים כאשר הערבים ברחו מהאזור והיה הרבה פחד בקרב הדרוזים בכפרים בכרמל, הם פחדו כילדים מהמטוסים.

על טחנת הקמח שהיתה סמוך לביתם והשגשוג הכלכלי שהביאה לחייהם. על החיים בצל האובדן שהיא אבדה שני אחים צעירים בדמי ימיהם.

על בעלה המנוח אבו רפיק ואיך היה נוהג בבית ובחברה.

לכל הדברים שאמרה לנו אם רפיק, בסרטון

 

לדברים בסרטון

{YouTubeVideo id=_D3CpKUN1So}

.

חכמיה חלבי

תגובות

6. ايمن לפני 9 שנים
تعزيه
5. יתום לפני 9 שנים
דליה
4. דאהש נסראלדין לפני 9 שנים
שיהיה זכרה ברוך
3. מנסור לפני 9 שנים
שתהיה מנוחתה גן עדן
2. عسفانية לפני 9 שנים
الله يرحمها
1. אימן עאדל חלבי לפני 9 שנים
الله يرحمك

מומלצים