אלופי עולם בכרמל

צמד השחיינים מביה"ח כרמל דניאל ליטינסקי ממכון הדימות וד"ר איליה שניידר ממחלקת הרדמה חזרו עם 10 מדליות מוזהבות במקומות הראשונים באליפות העולם למקומות עבודה שנערכה באיטליה.

12.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אלופי עולם בכרמל

דניאל ממכון הדימות זכה בזהב במשחה  200 פרפר, במדליית כסף ב 200 מעורב אישי ובשני מדליות ארד במשחה הגב ובחזה. ד"ר שניידר זכה במדליית זהב במשחים של  100 200 400 מטר חתירה,  ובמדליות כסף בשליחים ובחזה. זהו ההישג הגדול והמכובד ביותר של שחיינים מביה"ח כרמל בתחרויות עד כה.

מתברר כי כמו הרבה דברים טובים גם החיבור בין דניאל לד"ר שניידר היה במקרה. הם נפגשו במסגרת העבודה בחדרי הניתוח בכרמל. דניאל הגיע כדי לצלם ברנטגן מטופל בחדר הניתוח, ד"ר שניידר שהוא מרדים במקצועו הרדים את החולה וכשהם התחילו לדבר התברר כי השחיה היא החוט המקשר. בבריה"מ משם עלה לישראל ד"ר שניידר שם  הוא היה שחיין מצטיין שגרף מדליות בתחרויות לאומיות והגיע למקומות גבוהים. אבל מאז שעלה לארץ הוא נבלע ללימודי הרפואה וזנח בצער את הבריכה והשחיה. ד"ר שניידר התמחה בהרדמה בביה"ח כרמל ואחרי שנה פלו-שיפ בקנדה הוא התחיל לעבוד כמרדים בחדרי הניתוח. " כבר חשבתי שיותר לא יהיה לי זמן לשחות ולהתחרות וכמעט ויתרתי על השחיה" מספר ד"ר איליה. עד הפגישה עם דניאל שחיבר אותו חזרה לבריכה.

דניאל וד"ר איליה ייצגו את ביה"ח כרמל והיו חלק ממשלחת שכללה 16 שחיינים בתמיכת קרן רווחה והכללית לתחרות העולמית בעיר ליגנאנו שבצפון איטליה. בסה"כ גרפה נבחרת הכללית יחד עם שחיני כרמל 95 מדליות אישיות וקבוצתיות הישג מרשים ומכובד ביותר.

לדניאל ליטינסקי ממכון הדימות זאת הפעם הראשונה שהוא מביא מדליית זהב בתחרות עולמית שכזאת והוא מרגיש גאווה גדולה. " אחרי עשרות שנים בבריכה תחרויות וגביעים זה בעיניי השיא זהו בהחלט ההישג הטוב ביותר שלי. הגעתי אליו אחרי הכנה מאומצת שכללה עשרות שעות של אימונים מפרכים בבריכה במכבי בחיפה, היעד הבא הוא הספורטיאדה גם שם הוא מתכנן להביא גביעים ומדליות. רכזת הספורט של כרמל חוה גולדנברג גאה במיוחד באלופים החדשים וכבר מכינה אותם כמו את שאר  ספורטאי כרמל לתחרויות הבאות.

ליטינסקי ושניידר

בתמונה: ד"ר שניידר וליטינסקי עם מדליות הזהב. צילום: אלי דדון.

תגובות

מומלצים