חוזרים לדברי כמאל לובאני בדליה

אחרי שנה לביקורו של ד"ר כמאל לובאני יו"ר האופוזיציה הסורית בישראל ובביתו של סגן השר איוב קרא, חושפים את השיחה שעצבנה את כולם ומה מקור המימון שלהם, ד"ר כמאל למרות המצב עונה על כל השאלות. סרטון

17.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חוזרים לדברי כמאל לובאני בדליה

בתאריך 14-9-2014 ד"ר כמאל לובאני ביקר בישראל כולל בביתו של איוב קרא בדאלית אל כרמל ונפגש עם חלק מאנשי הדת. בזמן הביקור ניסינו לשאול את ד"ר כמאל את השאלות שלא שאלו בשום מקום, למרות המצב והזמן ד"ר כמאל התייחס לדברים וענה בגלוי ובצורה פתוחה שכל מטרתו, שהדברים ישמעו בכל פינה.

ד"ר כמאל התייחס אז לארגון דאע"ש ולשלטון הסורי שהולך ומתפורר, לאזור סויידה והדרוזים בסוריה, ולנשק הסודי שהם הצליחו לייצר בזמן הלחימה האזרחית במשך ה3 שנים.

ד"ר כמאל התייחס לתמיכה שמקבלים מהסעודים ועל החיבור הזה שלהם עם המדינות במזרח התיכון.

ביקורו של ד"ר לובאני בישראל התקבל בצורה לא טובה בסוריה, גם בקרב אותם ארגונים שנלחמים בשלטון אסד.

לדברים בסרטון, לא צינזרנו

 

{YouTubeVideo id=0dyXPqw9n00}

 

ד"ר כמאל לובאני יו"ר האופוזיציה הסורית לישראל אל תעזרו לבשאר

המנהיג הלא מעורער באופוזיציה הסורית ד"ר כמאל לובאני במפגש בביתו של סגן השר איוב קרא בדליה אומר:"הגעתי לבקש את תמיכת ישראל בדרוזים בסויידה ולאפשר כניסת אזרחים סורים לאזור החייץ".

סגן השר איוב קרא מקבל את פניו של ד"ר כמאל לובאני, יחד עם נכבדים דרוזים בדאלית אל כרמל, ד"ר כמאל הגיע לישראל נפגש עם הצמרת הביטחונית בישראל וחלק מהפוליטיקאים, את ביקורו מלווה מנדי סאפדי מנהל לשכתו של איוב קרא לשעבר.

איוב פגש את ד"ר כמאל ושמע ממנו סקירה כללית על המצב בסוריה היום ועל פעילות האופוזיציה מול השלטון הסורי ובמיוחד איך שכל הדברים התפתחו עם התחלת ההתנגדות נגד שלטון בשאר אסד.

ד"ר כמאל פתח את דבריו: "הגעתי לישראל לבקש את עזרת ישראל ותמיכתה בדרוזים באזור סויידה כי אנחנו חשים שהשלטון הסורי זומם טבח באזור הזה".

ד"ר כמאל פונה באופן ישיר לאיוב ומבקש את עזרתו, ללחוץ על יו"ר מפלגתו ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול כמדינה שיש לה צבא חזק, להגן על האזרחים החפים מפשע.

ד"ר כמאל לובאני

ד"ר כמאל, נולד בסוריה בכפר אלזבדאני, סיים את לימודיו כרופא ועסק במקצוע בכפרו, הוא נשוי ואבא ל3 ילדים, בעברו פעיל קומוניסטי ופעיל למען החברה המקומית החלשה. בשנת 2001 עם חזרתו מארה"ב נעצר בשדה התעופה ונשלח לרצות מעצר מנהלי למשך 12 שנים, לאחר 3 שנים הוא שוחרר מהכלא ומשם קיבל מקלט מדיני באחת ממדינות אירופה לשם הוא יצא מירדן שגם חקרה אותו מעל 40 שעות.

ד"ר כמאל ממשיך להנהיג את האופוזיציה נגד בשאר אסד, גם ממקום מגוריו בטורקיה היום.

איוב קרא בתפקידו כסגן שר היה הראשון שמשך את תשומת לב הממשלה לעזור למורדים.

לדברים שכמאל מספר ומדבר בסרטון. בהמשך נביא לכם שיחה מעמיקה על מה שד"ר כמאל חושב על שלטון בשאר אסד, ישראל ועל האיראנים וחזבאללה, הסעודים וארה"ב ועוד.

 

{YouTubeVideo id=cqFqGPacq8A}

תגובות

מומלצים