עופות חיים הוברחו למשחטה לא מאושרת

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשיתוף עם משטרת ישראל עצרו משאית סגורה שעוררה את חשדם לבדיקה, בבדיקה התגלה כי המשאית עמוסה בכ 1000 עופות חיים ועושה את דרכה למשחטה באום אלפחם.

17.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עופות חיים הוברחו למשחטה לא מאושרת

סמוך לישוב צור נתן בשרון משאית סגורה עוררה את חשדם של המפקחים והשוטרים, בבדיקה התגלה כי המשאית עמוסה בכ- 1,000 עופות חיים ועושה את דרכה למשחטה באום אל-פחם. העופות הובלו במשאית שאינה מיועדת להובלת בעלי חיים, והייתה סגורה וללא אוורור!

בעקבות התפיסה, פתחו מפקחי המשרד בחקירה ראשונית נגד נהג המשאית, תושב אום אל-פחם בשנות ה- 20 לחייו. בחקירה התברר כי העופות הובלו לשחיטה במשחטה לא מאושרת באום אל-פחם. הובלו בניגוד לחוק, ללא תעודות, ללא אישורים, ללא אוורור, בתנאים שאינם מתאימים להובלת בעלי חיים,  וללא רישיון להובלת בעלי חיים.

העופות הושמדו בצו הרופא הווטרינר הראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות עקב חשש לבריאות הציבור. החקירה טרם הסתיימה.

לדברי מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר, תפיסת בעלי חיים מוברחים, מוצרים מן החי וכל תוצרת חקלאית אחרת, מבוססת על מידע מודיעיני המאפשר לאנשי היחידה לאתר כלי הרכב,  גם כאשר לכלי הרכב מראה תמים לחלוטין.

ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר, כי עקב חשש לבריאות הציבור, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף. 

העופות

צילום: יקיר חוכימה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

תגובות

1. אני לפני 9 שנים
מסוכן לחיים

מומלצים