מטפחים ספורטאים עם מוגבלויות

משלחת ספורטאים של משרד הרווחה עם מוגבלות שכלית התפתחותית תצא ב21/7/2015 למשחקים בלוס אנג'לס מלווה באנשי צוות ממשרד הרווחה.

19.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מטפחים ספורטאים עם מוגבלויות

המשלחת, שמונה 28 ספורטאים, ממומנת על ידי משרד הרווחה, שרואה חשיבות רבה בשילובם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בחברה הישראלית.

שר הרווחה חיים כץ: "לאורך שנים רבות משלחת הספורטאים של משרד הרווחה מביאה גאווה רבה עם תוצאות מרשימות. משרד הרווחה ימשיך לטפח ספורטאים עם מוגבלויות -צעירים וותיקים כאחד.  אנחנו גאים במשלחת ומאחלים לה המון בהצלחה גם ב"ספיישל אולימפיקס" הקרוב".

השנה תצא המשלחת של משרד הרווחה למשחקים בלוס אנג'לס, ארצות הברית.

המשלחת תשהה 3 ימים במסגרת "עיר מארחת" בקהילה היהודית בלוס אנג'לס.
ב 25/7 יתקיים טקס הפתיחה במעמד אשת נשיא ארה"ב הגב' מישל אובמה, אנשי ציבור ואומנים.  המשלחת תחזור ב- 4/8/15 בשעות הצהריים לארץ.

הספורטאים ישתתפו במגוון רב של ענפי תחרויות, בניהם: אתלטיקה , רכיבה על אופניים; בוצ'ה (משחק הבוצ'ה (Bocce) הוא משחק כדורת בדומה לכדורת דשא); שחייה; באולינג , טניס , כדורסל .

המשחקים נקראים משחקי העולם 2015 "ספיישל אולימפיקס".

"ספיישל אולימפיקס" הוא ארגון בינלאומי שהוקם בשנת 1968 בארה"ב ומונה כיום למעלה משלושה מיליון ספורטאים עם לקות שכלית (Intellectual Disability) ב - 169 מדינות בעולם.

ארגון "ספיישל  אולימפיקס" בישראל מוכר על ידי מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט ועל ידי הוועד האולימפי, בארגון ספורט ייצוגי של ספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. העמותה מקיימת תחרויות לאורך כל השנה והספורטאים מתחרים בקבוצות ו/או ביחידים בהתאם לרמתם ו/או בהתאם לרמת קבוצת הספורט אליה הם משתייכים.
אחת לשנתיים מקיים הארגון משחקים אירופיים ואחת ל- 4 שנים משחקים אולימפיים.

שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ אירח בלשכתו את משלחת "ספיישל אולימפיקס" של משרד הרווחה לפני יציאתה למשחקים.
המשלחת המורכבת מ- 28 ספורטאים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. במהלך המפגש, הצעירים שיתפו את שר הרווחה בהתרגשות הרבה וברצון לנצח ולהסב לישראל גאווה. כמו כן, שר הרווחה חיים כץ בירך אותם להצלחה בשם ממשלת ישראל והתחייב כי ימשיך ויפעל לשילובם של בעלי המוגבלויות בחברה הישראלית.

ספורטאים מוגבלים

תגובות

מומלצים