46 חודשי מאסר בפועל נגזרו על עבריין מס שהושב ארצה

חסן גבועה, תושב תל ערד בן 53, הורשע בעבירות של הפצת חשבוניות על שם חמש חברות, שבחלקן היו בבעלותו, עבור עסקאות שלא התקיימו בפועל. חסן גבועה, תושב תל ערד בן 53, הורשע בעבירות של הפצת חשבוניות על שם חמש חברות, שבחלקן היו בבעלותו, עבור עסקאות שלא התקיימו בפועל.

19.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
46 חודשי מאסר בפועל נגזרו על עבריין מס שהושב ארצה

46 חודשי מאסר בפועל נגזרו על עבריין מס שהושב ארצה על ידי צה"ל לאחר שנמלט לשטחי הרשות הפלסטינית בנסיון לחמוק ממשפטו כארבע שנות מאסר בפועל נגזרו ביום חמישי האחרון על ידי בית משפט השלום בבאר שבע על מפיץ 226 חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ 70,000,000 ₪ מטעם חברות קש שבבעלותו, בעיקר בתחום הבנייה, במהלך השנים 2002-2009.

מדובר במספר תיקי חקירה שנוהלו על ידי יחידות החקירות מכס ומע"מ של באר שבע והדרום, ירושלים וחיפה ואוחדו לכדי כתב אישום אחד, שהוגש ונוהל על ידי עו"ד יעל בוקר-יוסף מהלשכה המשפטית מכס ומע"מ באר-שבע ברשות המסים.

עם תחילת שלב שמיעת הראיות במשפטו, הסתבר שגבועה נמלט לשטחי הרשות הפלשתינאית ומשפטו הושהה. לפני כחודש וחצי, במסגרת פעילות המשותפת לצה"ל, משטרת ישראל וגורמי אכיפה, חקירות ומודיעין של רשויות מע"מ בבאר-שבע והדרום, נעצר גבועה בבית בו התגורר ביישוב סמוע שמעבר לשטחי הקו הירוק, במהלך חריג ביותר ותקדימי בתחום עבירות המס.

במסגרת הסדר טיעון, גזר על גבועה כב' השופט ג'ורג' אמוראי 46 חודשי מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 400,000 ₪ או שמונה חודשי מאסר תמורתו. העונש שהושת על גבועה ניתן במסגרת הסדר טיעון, בעקבות הודאתו המלאה במיוחס לו ובהתחשב בכך שחסך מזמנם של התביעה ובית המשפט.

עוד קודם להרשעתו של גבועה, הורשע בעליה של אחת החברות שקיזז שלא כדין בספרי החשבונות שלה את החשבוניות שרכש מגבועה תמורת עמלה וזאת, לאחר שהחזיר לקופת המדינה סך של כשני מיליון ₪;
ההליך הפלילי כנגד חברה נוספת עודנו מתנהל.

תגובות

מומלצים