עובדות חדשות בנושא הסוכרת והקשר לניתוחי קיצור קיבה

מחקר חדש ומתקדם נערך במחלקה הכירורגית ב' בביה"ח כרמל, שמוביל ד"ר דוד חזן מנהל המחלקה ומטרתו לבדוק עובדות חדשות בנושא הסוכרת והקשר לניתוחי קיצור קיבה בחולים הסובלים מסוכרת קשה ועם BMI נמוך מהמקובל לביצוע ניתוח באריאטרי.

19.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עובדות חדשות בנושא הסוכרת והקשר לניתוחי קיצור קיבה

"אנו יודעים היום על סמך נתוני הניתוחים כי ב 70% מהמנותחים בניתוחי קיצור קיבה הסוכרת ממנה סבלו נעלמת לחלוטין, אומר ד"ר חזן, המטרה שלנו במחקר היא לבדוק מה קורה לסוכרת לאחר הניתוח גם בחולים עם BMI נמוך יותר ".

במחקר ישתתפו כ 240 חולים והוא נערך רק בכמה מרכזים רפואיים מובילים בארץ.

ד"ר חזן התראיין בנושא המחקר ובעוד חידושים בתחום הכירורגיה ברדיו חיפה בתוכנית הבריאות של התחנה איתו התראיינה גם מנהלת הסיעוד של המחלקה בכרמל האחות דניאלה בן נחום.

" מבחינתי זאת גם אחריות וגם הזדמנות גדולה אבל בעיקר אושר גדול לעזור למטופלים שלנו", אומרת מנהלת הסיעוד המחלקתית דניאלה. "אצלנו במחלקה בכרמל ישנו מערך שלם של אחיות דיאטניות כוח עזר ואני כמנצחת על הכל צריכה לדאוג שהכל ינגן בהרמוניה שלמה ".

במחלקה הכירורגית ב' שהיא חלק מהחטיבה הכירורגית בביה"ח כרמל מתמקצעים בניתוחים של מערכת העיכול, ניתוחי השמנת יתר, מחלות המעי הגס, ניתוחי סרטן השד עם הייחוד של הקרנה תוך ניתוחית, ניתוחים אנדוקריניים של התיארואיד והפארתירואיד, ניתוחי וושט חדשים ולאחרונה התברכו במחלקה בכוח חדש בדמות פרופ' עודד יורים שמתמחה בניתוחי כבד ולבלב.

כ 1,200 ניתוחים נערכים בשנה במחלקה כשהגישה המובילה היא הגישה הלפרו-סקופית עם פחות חתכים גדולים בבטן ופחות ניתוחים פתוחים. כשלניתוחי הלאפ יתרונות גדולים כמו החלמה מהירה יותר, ריפוי מהיר, פחות זיהומים ופחות טיפול תרופתי.

פרט לניתוחים ולשירות המקצועי המחלקה הכירורגית ב' בכרמל משמשת כשדה קליני ללימודים ומגיעים אליה סטודנטים ללימוד מאוניב' חיפה, ממכללת עמק יזרעל ומביה"ס לסיעוד בבני ציון.

המחלקה מסונפת לפקולטה לרפואה של הטכניון והיא מקיימת סבבים של מתמחים בכירורגיה כללית וכירורגים עם תת התמחות.

דר חזן והאחות דניאלה

בצילום  ד"ר חזן והאחות דניאלה בשידור  צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים