ח"כ אחמד טיבי:"אני מתנגד לסגירת בית"ר ירושלים"

שרת התרבות והספורט מירי רגב:"הספורט מהווה גשר להידברות ולשלום בין העמים", וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה לבקשת ח"כ יואל רזבוזוב לבחינת ההיתכנות המשפטית להכרזה על "לה פמליה" כהתאחדות בלתי מותרת לפי תקנות ההגנה.

22.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ח"כ אחמד טיבי:"אני מתנגד לסגירת בית"ר ירושלים"

ח"כ אחמד טיבי אני מתנגד לסגירת בית"ר ירושלים, אבל צריך להוריד אותם ליגה-אלו אינם עשבים שוטים, זה גן בוטני שלם.

ח"כ יואל רזבוזוב אמר בדיון, "ארגון לה-פמליה פועל במגרשי הספורט כארגון פשע וצריך להוציאו מחוץ לחוק. לארגון יש חיילים שמעברים מסרים בדרך מתוחכמת, מסתובבים עם אלות ומכים אוהדי קבוצות אחרות. אני לא מבין דרך אחרת אמר רזבוזוב "רק ביד קשה ניתן למגר את האלימות. אני לא מפחד שישוו אותי לפוטין".

יו"ר ביתר ירושלים איציק קורנפיין השיב לרזבוזוב, "לה-פמליה הינו ארגון אוהדים ולא ארגון טרור או פשע. חלק זעיר מחבריו, אלימים שעוברים על החוק וצריך לטפל בהם במסגרת החוק. כ-70% מחברי הארגון, הם בני נוער". קורנפיין סבור שאף אחד לא רוצה לטפל בתופעה הזאת. "אם רוצים לטפל בזה, המשטרה תדע לעשות את העבודה בסיוע מערכת המשפט. למשטרה יש את שמות חברי הארגון. כתוצאה מפעילות הארגון, מועדון בית"ר ירושלים סובל מנזק כספי בשווי מיליוני שקלים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה "אלימות, הוא דבר לא נכון לא אצל יהודים ולא אצל ערבים נפגשתי עם ארגוני ספורט שמבקשים להחזיר את האוהדים למגרשים, ואני הולכת להשקיע בקבוצות אוהדים. אסור לבצע עונש קולקטיבי. לה פמליה הינה קבוצת אוהדים, ולא ארגון פשע ואין מקום להוציאו מחוץ לחוק. לא תהיה הסתה ואלימות לא בבית"ר ולא בסכנין. לא יניפו דגל פלסטין בסכנין.

ח"כ אחמד טיבי השיב לרגב, "זה לא מנוגד לחוק. גם במשרד רוה"מ מניפים את דגל פלסטין".

רגב הוסיפה ואמרה, "אני רוצה להגיע לליגה נקיה מאלימות הסתה וגזענות. אם לא תהיה אכיפה וענישה מוגברת, עם האלימים, לא תהיה הרתעה והאלימות תשוב למגרשים. הספורט מהווה גשר להידברות ולשלום בין העמים. לפרקליטות תפקיד מרכזי בהחמרת הענישה. לא מספיק לעצור את האנשים.

ח"כ מאיר כהן אמר "ארגון לה-פמליה אינו אזוטרי, הם הפכו להיות האורים והתומים של מגרשי הכדור רגל בישראל. רואים את זה בכל מגרשי הכדור רגל בישראל. אבל פתאום זה לא נעים לנו, כי זה קרה בבלגיה. הבעיה הרבה יותר עמוקה ממגרשי הכדור רגל. אם אתה לא מטפל בזה, הבלון מתנפח ומתפוצץ לך בפנים" אמר כהן.

השרה רגב חכ סלומינסקי וחכ רזבוזוב בדיון

ח"כ אחמד טיבי אמר "האכיפה של הפרקליטות לוקה בחסר. בליגה האירופאית קיבלו החלטות קיצוניות שכמעט והעלימו את האלימות מהמגרשים. אני מתנגד לסגירת בית"ר ירושלים, אמר טיבי אבל צריך להוריד אותם ליגה. קבוצת לה-פמליה פוגעת קודם כל במועדון בית"ר".

אלו אינם עשבים שוטים, זה גן בוטני שלם.  טיבי אמר ליו"ר הוועדה "אינך אוהד ספורט ואתה לא יודע מה זה כדור רגל הכדור הוא עגול ומגרש כדור רגל אינו התנחלות שניתן להבקיע במקום אחר".

ח"כ מיכל רוזין אמרה "יש מספיק כלים בחוק. לא צריך ועדת חקירה ולא להוציא אותם מחוץ לחוק, צריך להעמיד אותם לדין. אנו רוצים ספורט נקי, זה חלק מהתרבות שלנו.

ח"כ מסעוד גנאים אמר "מעולם לא תשמעו אוהד ערבי מדבר בגנותו של משה רבנו. אולם דברים בגנות הנביא מוחמד נשמעים כל הזמן. הבעיה היא הפשיסטים שצריך לטפל בהם".

נציג פרקליטות המדינה ד"ר חיים ויסמונסקי אמר כי פניית ח"כ יואל רזבוזוב נבחנת ע"י היועמ"ש לממשלה. לדבריו, "הפניה חייבת להישען על חומר ראיות ומודיעיניות. עד היום, אף ארגון פשיעה לא הוכרז כארגון בלתי חוקי".

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר "המשטרה גלגלה את הכדור לפרקליטות וכעת הפרקליטות מגלגלת את הכדור לבתי המשפט. בכדור-רגל צריך עבודת צוות. שחקן שחושב שהוא יוכל להבקיע לבד, טועה. כדור רגל מלמד אותנו שיכול שיהיו חילוקי דעות בכך שכל קבוצה רוצה לנצח. יש בכך חינוך לתרבות שצד אחד מנצח והשני מפסיד ואנו מכבדים גם את המנצח וגם את המפסיד".

ח"כ זהיר בהלול אמר "בביקוריי במגרשים, שוחחתי עם חבריי לה-פמליה ולא אחת גיליתי שהם אפילו לא מכירים את משנתו של ז'בוטינסקי. לא מדובר בארגון אוהדים, אלא בסניף של כהנא-חי שמסית לאלימות ומפיץ גזענות. לעומת סכנין שהיא קבוצה שמפיצה מסר של שלום".
ח"כ רחל עזריה אמרה "השיטה של המשטרה היא, שברגע שיש אתגר קשה לטיפול, יש לה מדיניות טיפול אחרת של לא לטפל כלל. כמו שהיא עושה בשכונות חרדיות וערביות במזרח העיר".

עו"ד איתמר בן גביר אמר "יש פה פסטיבל של צביעות. במגרש בסכנין, צעקו מוות ליהודים. כוחות משטרה רבים נדרשו להגן עלי כשהנפתי את דגל ישראל. במגרש בבלגיה היו אוהדים שהצדיעו במועל יד. ברחוב הסתובבו אוהדים אנטישמיים שהפחידו ואיימו על אוהדי ביתר. אין דין שונה לאוהדי בית"ר ודין אחר לאוהדי סכנין".

דברי בן גביר שוסעו מספר פעמים ע"י ח"כ רחל עזריה וע"י דובר בית"ר ירושלים אושרי בן-ציון דודאי שקרא לבן גביר, "אתה רעה חולה".

בן גביר המשיך ואמר "לא יכול להיות שאדם שצועק כנגד ח"כ זועבי או טיבי, ימצא את עצמו במעצר. יש פה אכיפת יתר ואכיפה בררנית המנוגדת לחוק ולפסיקות בג"ץ. אפשר לחלוק עלי, אפשר לא לאהוב את הקללות של האוהדים, אבל זו הדמוקרטיה במיטבה". בן גביר סיים את דבריו ואמר "אני מצפה שתצא קריאה מהוועדה לשוויון באכיפה".

תגובות

מומלצים