העליון: ניהול מסע יחסי ציבור מכפיש במסגרת סכסוך עסקי אינו מהווה כשלעצמו "לשון הרע"

בית המשפט העליון קיבל את ערעורה של ענקית התקשורת הקנדית "CanWest" על חיובה בפיצוי של מיליון ₪ בגין ניהול מסע יחסי ציבור מכפיש במסגרת סכסוך עסקי מול איש העסקים אלי עזור וחברה בבעלותו.

23.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
העליון: ניהול מסע יחסי ציבור מכפיש במסגרת סכסוך עסקי אינו מהווה כשלעצמו "לשון הרע"

לאחר שהתגלע בין הצדדים סכסוך בנוגע לרכישת קבוצת "הפוסט", התקשרה קאנווסט עם משרד יחסי ציבור שהגה "תכנית משחק" שמטרתה ליצור לעזור תדמית שלילית של מי שמסוכן לנהל עמו עסקים.

נקבע, כי בית המשפט המחוזי שגה בכך שקבע שכל סדרות הפרסומים שבמחלוקת מהוות "לשון הרע" בשים לב לנסיבות החיצוניות הסובבות את הפרסום, וקבע כי מקומן של קביעות פוזיטיביות בעניין כוונה לפגוע הוא בשלבי בחינת ההגנות וקביעת שיעור הפיצויים. משכך, נקבע כי רק שתיים מתוך שש סדרות הפרסומים המכפישות הן לשון הרע שלא חלה עליו הגנה, והפיצוי הופחת ל- 220,000 ₪.

תגובות

מומלצים