מחלות לא מכירות גבולות

לאור התפרצות נוספת של מחלת שפעת העופות ברצועת עזה, מזהיר משרד החקלאות את בעלי הלולים ובעיקר אלה הגובלים בשטחי הרשות לנקוט משנה זהירות, לדווח על כל תמותת עופות חריגה ולאשר מראש הובלת עופות. 

27.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחלות לא מכירות גבולות

לאור התפרצות נוספת של מחלת שפעת העופות ברצועת עזה, מנחה משרד החקלאות ופיתוח הכפר את בעלי הלולים בסמוך לגבול לנקוט משנה זהירות, לדווח על כל תמותת עופות חריגה ולאשר מראש הובלת עופות.

 ישובי עוטף עזה נמצאים במרחק של פחות מ- 10 ק"מ ממוקד המחלה ברשות הפלשתינאית. על פי הדיווחים מרשות הפלשתינאית, מדובר במספר משקים הכוללים כ- 45,000 מטילות ובעופות חצר נוספים.

מאז התפרצות המחלה בשנה זו ברשות הפלשתינאית השנה בינואר האחרון, הידק משרד החקלאות ופיתוח הכפר את שיתוף הפעולה עם הרשות, ונפגש תדיר עם מקביליו ברשות הפלשתינאית בנושא. הדרכה נוספת התקיימה במטה משרד החקלאות בבית דגן. שיתוף הפעולה  נועד להבטיח עדכון הדדי ולשתף פעולה במיגור המחלה בשני הצדדים, לאור העובדה כי "מחלות לא מכירות גבולות".

במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים, ישראל העבירה לרשות הפלשתינאית ערכות בדיקה לגילוי המחלה, ציוד מיגון וטיפול. בנוסף, מאפשרת ישראל אבחון דגימות מהרשות הפלשתינאית במעבדות המכון הווטרינרי בבית דגן, כל זאת במטרה לאבחן מוקדם ככל הניתן התפרצויות עתידיות בתחומי הרשות.

ד"ר שמעון פרק, רופא וטרינר ראשי לבריאות העוף במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "הודות לשיתוף הפעולה בין הצדדים, אנו מקבלים דיווחים ממקבילנו ברשות הפלשתינאית על התפרצויות חדשות של המחלה בתחומה. דיווחים אלה מאפשרים לנו להתכונן טוב יותר, ולנסות למנוע ככל שניתן את זליגתה לתחומי ישראל".

תגובות

מומלצים