קנאביס רפואי ימכר בבתי המרקחת באישור רופא

תפנית במדיניות של משרד הבריאות, חולים יוכלו לקבל קנאביס רפואי בבתי המרקחת על פי מרשם של רופאים מומחים, כך הכריז באופן דרמטי סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן בוועדה למאבק בנגע הסמים.

27.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קנאביס רפואי ימכר בבתי המרקחת באישור רופא

"בכוונתנו לקדם מהלך לפיו חולים יוכלו לקבל קנאביס רפואי בבתי המרקחת לאחר שקיבלו אישור מרופא מומחה". כך הכריז באופן דרמטי סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) בוועדה למאבק בנגע הסמים.

התוכנית החדשה מנוגדת למצב הנוכחי לפיו רק רופאים מנהליים של משרד הבריאות היו רשאים לתת את האישור למתן קנביס רפואי. "פעם ראשונה שראיתי קנאביס היה בשבוע שעבר" אמר סגן השר והוסיף  כי "בהוראת בג"צ אני נדרש לסוגיה אחרי שהקפדתי לא לעסוק בנושא בעצמי, אלא להעבירו לגורמים המקצועיים במשרד. יש לעשות סדר ולאפשר שימוש רפואי בלבד ולמנוע זליגה החוצה. אני מודע לצורך לשנות את המדיניות הקיימת של משרד הבריאות, כדי להקל על אלו שנדרשים לכך רפואית".

עוד הוסיף סגן השר כי בכוונת המשרד להכשיר רופאים מומחים בכירים שיאוגדו תחת רשימה ייעודית לתחום הקנביס. "כל שינוי לוקח זמן וברגע שנסיים את ההליך המשפטי בנושא מול בבג"צ נפעל לקדם את השינוי".

יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג הודיעה כי מדובר ב"מהפכה של ממש. במצב שהיה קיים עד היום נוצר צוואר בקבוק שהביא לזעקה גדולה של החולים שמאוד סבלו מהמנגנון המסורבל שיצר עומסים כבדים. זו בשורה גדולה ואני מאוד שמחה על כך. למעשה אנחנו מבטלים את שיקול הדעת המנהלי ועוברים להתנהל על פי שיקול דעת רפואי".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב הוסיף כי "כחלק מהשינוי אנחנו ניצור סטנדרטיזציה מאוד מוקפדת כך שההתנהלות בנושא הקנביס תהיה הכי דומה למתן תרופה רגילה שניתנת היום בבית המרקחת. אחת המטרות שלנו הוא לפתוח את צוואר הבקבוק המנהלי כך שיותר רופאים יוכלו לתת את האישור הרפואי והכל באחריות ובזהירות הנדרשת".

עוד הוסיף ד"ר לב כי "בכוונתנו להכשיר במשרד הבריאות רשימה של רופאים בכירים כמו גם את המטופלים עצמם כדי אלו יכירו את מכלול הסיכונים. אנחנו רוצים לראות את זה הכי קרוב לתהליך הרגיל של תרופה נרקוטית אחרת. אנחנו ניצור נתק בין המגדל לבין המטופל.  הכנסנו התוויות חדשות בתחום במטרה להקל. בנושא זה אנחנו מהמתקדמים בעולם. את האישור שניתן נידרש יהיה לחדש אחת לשנה".

ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) אי אפשר כל הזמן לטעון שיש חשש לזליגה של קנביס רפואי מחולים לגורמים שאינם קיבלו אישור. את אותה טענה אפשר לטעון כנגד כל תרופה אחרת".

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) ציינה כי מדובר בבשורה מדהימה של סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן .מדובר בתפנית של 180 מעלות במדיניות של משרד הבריאות. דרוש כאן תעוזה, נחישות וכושר ביצוע".

ח"כ זנדברג סיכמה את הדיון בכך שבכוונת הוועדה לבחון את מימוש שינוי המדיניות כדי לוודא שהיא אכן באה לידי מימוש בפועל".

תגובות

1. טבע האדם לפני 9 שנים
עוד הדרדרות של האדם והעולם,,,

מומלצים