כתב אישום נגד מציתי הכנסייה בכנרת

בתום חקירה מאומצת שהתנהלה במפלג לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י, בשיתוף השב"כ, הוגש היום (רביעי) כתב אישום חמור נגד שני החשודים בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" בכפר נחום, אחד האתרים המקודשים לנוצרים.

29.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

הכנסייה מהווה מוקד עלייה לצליינים ואתר תיירותי מרכזי בצפון הארץ.

בתאריך 18.6.15 לפנות בוקר התקבל דיווח על שריפה שפרצה בכנסייה. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק רב למקום ושני מתנדבים ששהו בסמוך נפגעו משאיפת עשן ופונו לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, על קיר במקום רוססה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון", כמסר כלפי הקהילה הקתולית באזור וכדי להביע התנגדות לנוכחותם של נוצרים בישראל.

במהלך חודש יולי נעצרו חמישה חשודים, ארבעה בגירים וקטין, בחשד למעורבות בהצתה. מהחקירה עולה כי ככל הנראה המניע להצתה הינו המחלוקת סביב קבר דוד. בתחילת חודש יוני התבצרו עשרות יהודים במקום כדי למנוע מהמתפללים הנוצרים להתפלל במקום בטענה כי הוותיקן מנסה להשתלט על מתחם הקבר.

עוד עולה כי מדובר בחולייה שפעלה על פי דרג מכווין ודרג מבצע, וכי מעשיהם תוכננו מראש. מטרת העל של פעילי הימין הקיצוני היה להקים מחתרת שתלחם בשלטון ע"י ביצוע פשיעה לאומנית, כאשר השיטה הינה הקמת חוליות, כל חוליה פועלת בתא שטח שונה ומורכבת ממספר חברים מצומצם, תוך הקפדה על רמת המידור ושמירה על סודיות בין חוליה לחוליה.

תגובות

מומלצים