אושר חוק שרות אזרחי בקריאה ראשונה

המתנדבים פועלים בכל תחומי העשייה במדינה מתחומי החינוך, הרווחה והבריאות, עָבור בתחומי הגנת הסביבה וקליטת העלייה, ואף בתחומי הביטחון ושירותי ההצלה. הם מסייעים לָתלמידים בבתי הספר, לָחולים בבתי החולים, לקשישים ולבעלי המוגבלויות במעונות ולעולים החדשים שהגיעו לארץ.

30.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר חוק שרות אזרחי בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק השרות האזרחי שהגיש שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל הממונה על רשות השרות הלאומי. השר אריאל: "מצדיע לאלפי המתנדבים"

מטרתה של הצעת החוק הינה להָבנות בחקיקה ראשית את התשתית המשפטית להפעלתו של השירות הלאומי הקיים בישראל זה כארבעה עשורים. הצעת החוק אינה מחוללת שינוי באופיו של השירות הלאומי ובעקרונות המרכזיים שמובילים את הפעלתו לאורך השנים, אלא מבקשת ליצור מסגרת מקיפה להפעלתו.

הצעת החוק באה להחליף תקנות מכוח חוק הביטוח הלאומי שמכוחן מופעל מסלול השירות הלאומי היום תקנות הביטוח הלאומי בנות בשירות לאומי בהתנדבות התשס"ב-2002 וליצור דבר חקיקה אחד ומקיף לטפל בסוגיה זו.

יש לציין כי הצעת חוק בנוסח כמעט זהה עברה בקריאה ראשונה בכנסת ה -18. דין רציפות הוחל על הצעת החוק בכנסת ה 19, אבל בשל פיזור הכנסת לא הספיק השר אורבך ז"ל, שהתחום היה בסמכותו, לסיים את הליכי החקיקה בקריאה שניה ושלישית.

כיום פועלים במסלולים השונים של השירות האזרחי והלאומי כ 16,500 מתנדבים ומתנדבות.

הצעת החוק באה גם לתת מענה להתחייבות המדינה בפני בג"צ בעתירה שבה נדרשה המדינה להעביר את ההסדרה של התחום מתקנות, כפי שזה היום, לחוק ראשי.

החוק בא להסדיר את הכללים להפעלתם של המתנדבים. וכמו כן מוסדרות 2 סוגיות עיקריות : הקמת והגדרת הארגונים השונים שלוקחים חלק באחריות על מערכת השירות הלאומי והאזרחי וקביעת ההוראות והכללים שעל-פיהם ינהגו כל הגופים האמורים, וכן הכללים המחייבים את המתנדבים במסלולים השונים.

השר אריאל אמר בדיון כי: "אנחנו מבקשים לקדם את הצעת החוק במהירות האפשרית בכדי להסדיר את כל הכללים והתנאים להפעלת המערכת ובכדי לתת לי, בתור השר האחראי, ולרשות לשירות לאומי אזרחי בראשות המנכ"ל שר שלום ג'רבי שעושה עבודת קודש, את הכלים המתאימים להוביל את המערכת, לפקח עליה המערכת ולפתח את המסלולים השונים של השירות.

כמעט כולנו רואים את המתנדבים הנפלאים ונהנים, בדרך זו או אחרת מהשירות שלהם.

ההשפעה שלהם על כל התחומים הללו הינה השפעה גדולה ויש גופים רבים שקשה לדמיין איך היו פועלים בלעדיהם.

אני מבקש בהזדמנות זו להודות ולהצדיע לאלפי המתנדבים אשר קיבלו פטור משירות צבאי ובחרו לתרום למדינה ולחברה על ידי הצטרפות לשירות הלאומי. אני בטוח שחוק זה יצעיד את מערכת השירות הלאומי קדימה, לרווחת כלל תושבי מדינת ישראל.

שר שלום ג'רבי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי: "אני מודה לשר אורי אריאל הממונה על השירות הלאומי אזרחי על כך שרתם את עצמו מייד עם כניסתו לתפקיד למשימה החשובה של קידום החוק ופעל באופן נמרץ להעברת החוק בקריאה ראשונה עוד במושב הנוכחי של הכנסת. השירות הלאומי פועל עד היום מכוחן של תקנות ישנות ולא מעודכנות. מהלך של קידום הצעת החוק תעגן בין היתר את מעמדם וזכויותיהם של כ-17 אלף המשרתים בשירות הלאומי אזרחי."

תגובות

1. הורים לפני 9 שנים
זו ההחלטה הטובה ביותר

מומלצים