להב 433 ומצ"ח הביאה לסיכול עסקת אמל"ח

5 נעצרו בחשד לסחר באמצעי לחימה, חקירה משותפת של להב 433 ומצ"ח הביאה לסיכול עסקת אמל"ח ונחשף חשד חמור למסירת ידיעות סודיות לעבריינים, תושב חדרה בן 22, אשר עוסק בתחום הגבייה נעצר

31.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להב 433 ומצ"ח הביאה לסיכול עסקת אמל"ח

בתום חקירה סמויה מורכבת ומאומצת שמתנהלת בלהב 433 בשיתוף עם יחידת החקירות המיוחדת של מצ״ח נעצרו אמש חמישה חשודים בחשד למעורבות בפרשה חמורה של סחר באמצעי לחימה ומסירת מידע סודי הנוגע לפעילות כוחות צה״ל לגורמים בלתי מורשים מתוך מניע פלילי.

החשוד אשר עומד לפי החשד במרכז הפרשה, תושב חדרה בן 22, אשר עוסק בתחום הגבייה ושוהה כעת בחופשה משירות מילואים פעיל, נעצר אמש בפעילות יחידת המטענים הארצית בלהב 433 בדרכו מהשטחים, לאחר שלפי החשד רכש אקדחים שנתפסו ברכבו והיה בדרכו להעבירם לגורמים ישראלים שרכשו אותם. במסגרת הפעילות נעצרו ארבעה חשודים נוספים - תושב לוד, תושב נתניה ושני תושבי חדרה, כולם בשנות העשרים לחייהם ואחד בשנות השלושים לחייו, אשר לפי החשד מעורבים בפרשה.

במהלך החקירה התבסס חשד לכך שהחשוד, יחד עם אחרים, סוחר באמצעי לחימה אותם הוא רוכש בשטחים ומוסר מידע סודי הנוגע לפעילות כוחות הביטחון לצורך סיוע בביצוע עבירות פליליות של הברחת סמים. החשודים נכלאו בתום חקירתם ויובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה.

המשטרה וצה״ל רואים בחומרה העברת מידע סודי לגורמים לא מורשים, לא כל שכן פליליים, אשר יש בה כדי לסכן את הכוחות וסחר באמל״ח, אשר עלול להגיע לגורמים עברייניים ולשמש לפעילות פלילית, שיש בה כי לסכן את שלום הציבור ובטחונו.

חשיפה זו, המהווה סיכול ממשי של הגעת אמל״ח לידיים פליליות וחושפת חשד לביצוע עבירות חמורות נוספות שיש בהן כדי לסכן את בטחון כוחותינו, מצטרפת לשורת פעילויות משותפות של המשטרה וצה״ל בתחומים אלה ובכוונת הגופים להמשיך במאבק משותף זה, באופן נחוש ובלתי מתפשר.

תגובות

מומלצים