כתיבת מאמרים כל הטעויות שאסור לעשות

כתיבת מאמרים מקצועיים היא עבודה הדורשת כישרון, מיומנויות כתיבה וידע רב, כותבים רבים עושים טעויות, חלקם מחוסר ידע, חלקם מחוסר תשומת לב וחלקם מחוסר מקצועיות, גם מילה קטנה ואפילו פסיק אחד יכולים לשנות משמעות של משפטים ושל מאמרים

31.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתיבת מאמרים כל הטעויות שאסור לעשות

פתגם עתיק אומר: גם חכם טועה לפעמים, אך חכם לומד מטעויות ואינו חוזר עליהן שוב, בקריאת המאמר הזה תוכלו להחכים ללמוד מהם הטעויות הנפוצות ולהימנע מלעשות אותן.

כתיבת מאמרים עשר טעויות שאסור לעשות

אל תעתיקו מידע ברשת. אתם עלולים להיתבע על הפרת זכויות יוצרים וגם גוגל עלולה להעניש אתכם, להוריד את האתר שלכם בדירוג ולאחסן אותו אי שם בעמודים האחוריים בתוצאות החיפוש.

אל תתנו מידע שגוי. אם תכתבו מאמרים עם מידע שגוי, מספיק שגולש אחד יאתר את הטעויות ואתם תאבדו את אמון הגולשים ברשת.

חשוב לערוך מחקר מקיף על נושא המאמר, לאסוף מידע מאתרים רציניים ומובילים וללמוד היטב את הנושא לפני שאתם ניגשים לכתיבה. אם אתם לא בטוחים באמינות המידע שכתבתם, אל תהססו לפנות לבעל מקצוע מומחה בתחום ולבקש ממנו להעיר הערות.

אל תרבו בסימני פיסוק, הם מקשים של הקריאה ופוגמים בשטף הקריאה. ואגב, גם האקדמיה העברית ממליצה לא להרבות בסימני פיסוק. אך יש מספר סימני פיסוק שאסור לוותר עליהם. אל תשכחו לשים נקודה בסוף כל משפט ובפסיק השתמשו במקרים הבאים. כאשר המשפט משנה נושא כמו "כל הילדים נרדמו מיד, רק דוד המשיך להתלונן שהמיטה לא נוחה". או כאשר אתם עושים רשימה כמו "אני צרך לקנות לחם, חלב, עוגיות ושוקולד".

אל תציגו שאלה שאתם לא עונים עליה ואל תבטיחו הבטחה בכותרת שלא תקיימו. אם כתבת בכותרת עשרה טיפים לכתיבת מאמרים, אתם חייבים לתת עשרה טיפים, אם שאלתם "איך לחסוך הרבה כסף, אתם צריכים לענות על השאלה.

אל תזלזלו בחשיבות הפסקה הראשונה. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי הפסקה הראשונה היא הפסקה החשובה ביותר, היא הגורם שיקבע האם תמשיכו לקרוא את המאמר או שתפסיקו ותעברו לקריאת מאמר אחר.

אל תשתמשו בפעלים פסיביים, אבל שזהו משלב גבוה יותר של השפה העברית, הכתיבה האקטיבית זורמת הרבה יותר, קצבית וקלה לקריאה.
אל תזלזלו בנראות המאמר מבחינה עיצובית. גם אם התוכן יהיה מעניין והמאמר יהיה בנוי נכון בהתאם לכל הכללים, אם הוא ייראה מבולבל ומבולגן, אף אחר לא ייהנה לקרוא אותו.

חשוב לכתוב את המאמר בפסקאות ולהשאיר רווח בין פסקה לפסקה. כתיבת מאמר בגוש אחד מעייפת את העיניים ומאטה את הקריאה.

הדגישו את המסרים העיקריים באמצעות אותיות בולטות, השתמשו בבולטים וישרו את המאמר בשני צדדיו.

אל תתפזרו לתתי נושאים ולתחומים משיקים. התרכזו בנושא המאמר, תהיו תמציתיים  וממוקדים בנושא.

 

כתבת מאמרים

תגובות

מומלצים