כלבה כפותה ברגליה הקדמיות נמצאה משוטטת בחיפה

הכלבה נמצאה בשעות אחר הצהריים משוטטת ללא בעלים ברחוב הירקון בחיפה, כששתי רגליה הקדמיות כפותות זו לזו באמצעות סמרטוט בד מהודק מאוד, בדומה לאזיקי רגליים, בעליה אותר באמצעות מאגר השבבים הארצי של משרד החקלאות.

02.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

הכלבה נאספה על ידי תושבת העיר, ונבדק האם היא נושאת שבב אלקטרוני כחוק, במטרה להתחקות אחר בעליה. קורא השבבים הניב תוצאות, אשר נבדקו במאגר השבבים הארצי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר. המדובר בכלבה השייכת לתושב העיר ועונה לשם ג'ולי, נקבה מעורבת טריקולורית בת כשנה וחצי.

בשיחה עם הבעלים של הכלבה, הוא ציין כי הוא קשר אותה ברגליה, לדבריו: "כדי שלא תוכל לרוץ. כמו שקושרים גמל".

האזרחית פנתה לד"ר יאיר וייס, סגן מנהל השירות הווטרינרי בעיריית חיפה. לאור הפנייה, בשירות הווטרינרי העירוני הגיבו במהירות והכלבה הועברה לכלבייה העירונית והבוקר בעליה ויתר על החזקתה. לאור המצב בו נמצאה הכלבה, והשיחה עם בעליה, הזעיק  השירות הווטרינרי העירוני את מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר לטובת חקירת המקרה.

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר יזמנו את הבעלים לחקירה, והעבירו את הכלבה לשיקום וטיפול רפואי בעמותת "תנו לחיות לחיות". בסיום השיקום, היא תוצע לאימוץ.

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "המדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. אנו קוראים לציבור לדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת ומטופלת".

ד"ר יאיר וייס, סגן מנהל השירות הווטרינרי בחיפה: "לכל אורך תקופת עבודתי לא נתקלתי בצורת החזקה וכפיתה שכזו בכלבים, אשר ללא צל של ספק גורמת לסבל והתעללות".

תגובות

מומלצים