הוועדות המחוזיות יעברו למשרד האוצר

הממונה על המחוז במשרד הפנים הוגדר בחוק גם כיו"ר הועדה המחוזית, תיקון 104 קבע כי יו"ר הועדה המחוזית הוא נציג שר האוצר, ולא הממונה על המחוז, מליאת הכנסת אישרה את התיקון לחוק התכנון והבניה לפיו יעברו הוועדות המחוזיות למשרד האוצר.

02.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הוועדות המחוזיות יעברו למשרד האוצר

בהתאם לבקשתו של שר האוצר, משה כחלון, אישרה הכנסת את תיקון 104 לחוק התכנון והבניה.

עיקר התיקון נוגע להפרדת התפקידים בין הממונה על המחוז לבין יו"ר הועדה המחוזית. טרום תיקון 104, הממונה על המחוז במשרד הפנים הוגדר בחוק גם כיו"ר הועדה המחוזית. תיקון 104 קבע כי יו"ר הועדה המחוזית הוא נציג שר האוצר, ולא הממונה על המחוז או כל בעל תפקיד כזה או אחר.

בכך הושווה הליך מינויו של יו"ר הועדה המחוזית למינויים של יושבי ראש מוסדות התכנון הארציים, וכלל יושבי הראש של מוסדות התכנון ברמה הארצית והמחוזית הינם נציגי שר האוצר.

מהלך זה משלים את פעולת שר האוצר לריכוז הגופים הרלוונטיים לפתרון משבר הדיור תחת משרד האוצר, על מנת לייצר אחדות בין סמכות לאחריות בתחום הדיור בממשלה ולאפשר להוציא אל הפועל את התהליכים אשר יסייעו בהגדלת היצע הדיור.

תיקון 104 השלים למעשה את העברת מנהל התכנון למשרד האוצר, ומאפשר לשר האוצר, באמצעות נציגיו שישמשו כיושבי ראש הועדות המחוזיות, לפעול לשיפור תיפקודן של הועדות המחוזיות בהיבטי לוחות זמנים וסדרי עדיפויות, תוך מיקודן ביעדי הממשלה ובמתן פתרונות למצוקות השעה, לצד פעילותן השוטפת.

יושבי ראש הועדות המחוזיות משמשים זרועו הארוכה של שר האוצר גם בהקשר לבקרת תכניות שבסמכות הועדה המקומית, בהתאם למדיניות השר.

מדיניות שר האוצר היא להעצים ולחזק את הועדות המקומיות ולאפשר להן שיקול דעת בכל הנוגע לתכניות שבסמכותן, יושבי הראש החדשים של הועדות המחוזיות יביאו ליישום מדיניות השר תוך מתן שיקול דעת של הועדות המקומיות.

תגובות

מומלצים