הנוער העובד והלומד צינור נכון להבאת הדברים

הועידה העשירית של הנוער העובד והלומד הסתיימה לאחר שחלקים גדולים בחוקת התנועה שופרו, כאשר פוגשים את הנוער על כל עדותיו, היהודי הדרוזי המוסלמי והבדואי מבינים שהנוער הזה בא כדי להשמיע את קולו על המצוקה בה נתקלים כל יום בישראל

04.08.2015 מאת: חסין חלב, סמיר חלבי, חלא חלבי
הנוער העובד והלומד צינור נכון להבאת הדברים

 בכל הארץ ישנם 650 קנים של תנועת הנוער העובד והלומד, מהדרום ועד לצפון, זו תנועת נוער עובד ולומד שקיימת מעל 90 שנה, הועידה העשירית שהתקיימה במשך יומיים, בה הובאו כל ההצעות לשינוי והוספה לחוקת התנועה, שהיו חברי הועדה צריכים להחליט שבסופו של דבר כל ההצעות עברו.

הנוער והצעירים מכל העדות נפגשים ומופיעים מעל במה אחת להסביר את משמעות הדברים, בשבילם הם הגיעו ולאיזה מטרה רוצים להגיע.

בני הנוער היהודים דיברו על האופן וחשיבות המעורבות בינם לבין בני עדות אחרות ובמיוחד הלא יהודים, כי בסביבה הקרובה אין להם ביום יום מגע איתם וזה המקום להיפגש ולדבר ובעיקר להתחבר.

הנוער הדרוזי מדבר על המנהיגות והכי בולט זה שילובן של בנות בצורה שווה בתנועה, כחלק ממקבלי ההחלטות, הנוער הדרוזי רוצה לבנות מנהיגות, מאחורי הפעילות של התנועה וכל מי שמכיר טוב מצביע שזה המקום.

הנוער הבדואי ובמיוחד אלה שמגיעים מהפזורה הבדואית, מעלים את נושא החיסרון בסביבה בה הם חיים, והקשיים בהם עוברים בני נוער שבישוב, אין תשתיות לשום דבר והחשמל לבית הספר התיכון בא מחשמל סולארי.

הכל ביחד מושך ומרתק, שוחחנו עם רבים ובסרטון אנו מביאים לכם את עיקרי הדברים של העדות השונות ודובר התנועה ברק סלע ומנהל הקינים הדרוזים סמיר אסעד ועוד

 

 

 {YouTubeVideo id=8aFucg4w2Cg}

 

תנועת הנוער העובד והלומד, התנועה הגדולה והמגוונת בין תנועות הנוער בישראל, הוקמה ב- 1924 על קרקע ארץ ישראלית, על ידי בני נוער עובדים, דלים ועזובים שהתאגדו להגן על עבודתם וזכויותיהם.

בתנועה כיום מאות סניפים, קינים ומועדונים בכל רחבי הארץ: מקרית שמונה ורמת הגולן בצפון ועד אילת בדרום. בתנועה חברים עשרות אלפי חניכים יהודים, ערבים ודרוזים, נערים עובדים ולומדים, מהעיר, עיירת הפיתוח, הקיבוץ והמושב, נערים מנותקים ונערים עולים. כל אלו מודרכים ומלווים באופנים המתאימים להם ופועלים להידוק הקשר הפנים-תנועתי.

הנוער העובד והלומד

בקינים העירוניים, בקינים הערבים והדרוזים, בקיבוצים ובמושבים מתקיימת פעילות חינוכית מגוונת וענפה ובתוכה סמינרים והשתלמויות, מחנות וטיולים לצד העשייה המקומית היומיומית. במקומות אלו קיים דגש מרכזי על המעורבות בחברה הישראלית.

החניכים רואים בפעילות הקהילתית סביבם יעד חשוב ויוצאים מסניפיהם להדרכה והפעלת מרכזים וקינים במקומות המאופיינים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה, תוך אמונה בזכותו של כל ילד ונער בישראל לקבל חינוך ערכי ברוח תנועת הנוער העובד והלומד.

הנוער העובד והלומד

בקינים הדרוזיים קיים ניסיון קבוע לשלב את המסורת הדרוזית הייחודית עם הפעולה התנועתית השוטפת. התנועה פועלת ברוב ישובי הדרוזים בישראל ומהווה גורם משמעותי בתחום החינוך הבלתי פורמלי.

מטרות התנועה :

1.בוגר הרואה את האדם ואושרו כיסוד מרכזי בהוויה ומקיים אורחות חיים המבטאים אמונה זו.
2.בוגר בעל עמדות דמוקרטיות וסוציאליסטיות.
3.בוגר הרואה את מסורת ישראל כמקור השראה ולא כמקור סמכות.
4.בוגר שהאחריות האישית והטלת הספק הינם יסודות בגיבוש תפיסת עולמו ומימושה.
5.בוגר המבסס את קיומו החומרי והתרבותי על עשייה אישית.
6.בוגר המעורב ופעיל בתהליכי שינוי חברתיים בכיוון אמונותיו ותפיסותיו.
7.בוגר השואף להגשים עצמו במדינת ישראל ושותף לתהליכי בנייתה והגנתה.
8.בוגר השואף להגשים עצמו במסגרת הקיבוץ או במסגרות שיתופיות סוציאליסטיות אחרות.

תגובות

1. צעיר לפני 9 שנים
נוער איכותי

מומלצים