המאבק בסמי הפיצוציות הוא צחוק מהחוק

כך אמרה יו"ר הוועדה למאבק בסמים, ח"כ תמר זנדברג בתום סיור שערכה יחד עם חברי הועדה בשטח, התושבים הלינו על כך שאין מספיק אכיפה והסוחרים פועלים באופן גלוי.

05.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המאבק בסמי הפיצוציות הוא צחוק מהחוק

הועדה למאבק בסמים ערכה סיור ברחוב אלנבי בתל אביב, שנערך לבקשת תושבי האזור שהלינו בפני חברי הוועדה, כנגד המציאות היום יומית איתה הם נאלצים להתמודד כאשר רחוב אלנבי וסביבתו הפך למוקד פעיל לסחר בסמי פיצוציות.

לטענת קציני המשטרה שליוו את הסיור, במשך שנים המשטרה מבצעת באזור מלחמת חורמה סיזיפית כנגד סמי הפיצוציות. אנחנו מכירים את כל הסוחרים ברמה האישית וגם את כל אזורי הסחר, הממכר ופינות ההסלקה.

אנחנו מתייחסים לסמי הפיצוציות בצורה המחמירה ביותר מאחר ומדובר בסם מסוכן הרבה מעבר למה שחושבים.

הבעיה היא שהסוחרים משנים לעיתים קרובות את תרכובת הסם, ובכל פעם שהתרכובת עוברת שינוי, למעשה היא הופכת לחוקית עד שמוגדר אחרת. לכן המשטרה אומנם מבצעת אכיפה מוגברת אבל הפעילות לא מובילה לכיתבי אישום ומכאן שאין הרתעה.

לטענת תושבי האזור שהצטרפו לסיור ישנה קלות בלתי נסבלת שבה ניתן למכור ולסחור בסמי פיצוציות באין מפריע.

התושבים הלינו על כך שאין מספיק אכיפה והסוחרים פועלים באופן גלוי מה שהופך את שיגרת היום לבלתי אפשרית. בסופו של דבר אסור לשכוח שמדובר בשכונת מגורים גם אם מדובר ברחוב אלנבי על כל מקומות הבילוי שבו.

יו"ר הוועדה  אמרה בסיכום הסיור כי גם היא כתושבת תל אביב לא הכירה עד כמה המצב הוא חמור. המציאות יוצרת צחוק מהחוק. לא יתכן שבתי עסק יהווה תחנת ממכר ללא כל חשש. יש כאן פרצה בחוק שיוצרת לקונה שמחייבת שינוי. נקיים בנושא דיון נוסף בכנסת כדי לקדם שינו בחקיקה שתאפשר לסגור את הפירצה המסוכנת הזו.

תגובות

מומלצים