הנוער הדרוזי לומד תרבות ומנהגים דרוזיים

תופעת תנועת הנוער הדרוזי שהקים ח"כ חמד עמאר בכפרים הדרוזים וחיבורה למורשת הדתית, דבר שמחזק את בני הנוער שהולכים ונעלמים מחוקי התרבות הדרוזית, שיך טריף יחד עם האימאמים נותנים כתף לפעילות, סרטון

08.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הנוער הדרוזי לומד תרבות ומנהגים דרוזיים

טקס הסיום של קייטנת תנועת הנוער הדרוזי בקבר נביא שועיב (יתרו) עה"ש, הביא מספר גדול של משפחות מכל הכפרים הדרוזים בגליל ובכרמל, להיות שותפים יחד עם נכבדי העדה, שיך מוופק טריף, ח"כ חמד עמאר יו"ר ומקים התנועה, רכזי התנועה, מפקח משרד החינוך פטין ביראני ורבים אחרים, את האירוע הנחה השיך ריאד חמזה.

כאשר בודקים ובוחנים את המטרות למענן קמה תנועת הנוער, מגלים חיבור רחב וחשוב, כדי להחזיר את בני הנוער להכיר את המקומות הקדושים לעדה הדרוזית, בנוסף ללמוד את חוקי העדה והתרבות בה גדלו וחונכו זקני העדה בעבר, מה שלא קורה בפועל היום.

כאשר שוחחנו עם ד"ר אמיר חניפס, מרצה שמגיע מלונדון, לחופשה קצרה בישראל, הבנו עד כמה פעילות מסוג זה מבורכת ורצויה בקרב בני נוער ולא משנה כמה משקיעים, העיקר לתת להם את הכלים להוביל ולפרוץ דרך.

שיך מוופק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל, נותן ותומך בכל הפעילות של תנועת הנוער הדרוזי מזה 8 שנים, כי השיך רואה בפעילות מסוג זה חשיבות רבה למען הנוער הדרוזי והדורות הבאים ולמען החזרת הנוער למורשת ולערכים.

נוער דרוזי

ח"כ חמד עמאר שמרוצה מאוד מכל הפעילות, רוצה לקחת את כל הנוער הדרוזי צעד אחד קדימה, למרות הקושי שיש, כשהוא רואה את המפגש בין הנוער שמגיע מדליה עוספיה, לנוער שמגיע מבית ג'אן או חורפיש, הוא מחייך ומרוצה מאוד, שלשם זה התנועה קיימת.

פטין ביראני, מפקח במשרד החינוך, שלוקח חלק בפעילות הנוער, מרוצה לא פחות משאר הבכירים ומובילי התנועה, שלדעתו הפעילות היא חשובה ביותר, על מנת לשמור על בני נוער ערכיים יותר.

 

לדברים בסרטון

 

 {YouTubeVideo id=23LJ_Lyx6M0}

תגובות

8. ירכא לפני 9 שנים
מנהיגות למופת ונוער איכותי
7. חילוני מבין עניין לפני 9 שנים
פעילות ברוכה ומבורכת .
6. עאדל לפני 9 שנים
אגזוז לחץ ולהרעיש
5. דרוזי לפני 9 שנים
היה מרגש
4. עספאוי לפני 9 שנים
אין מילים
3. הורים לילדה לפני 9 שנים
זה המקום הנכון לתת לנוער שלנו תרבות
2. ראמי לפני 9 שנים
עברינות
1. אבא לפני 9 שנים
חבר הכנסת חמד כל הכבוד

מומלצים