השר בנט "מחוז הצפון הוא מחוז פורץ דרך"

בכנס היערכות לפתיחת שנה"ל תשע"ו, שר החינוך נפתלי בנט אמר כי ייתן עדיפות לקידום הישגי הבגרות במתמטיקה ובמדעים, השר והמנכ"לית שיבחו את מנהלת המחוז על ההובלה ,ההישגים וההצלחות.

23.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השר בנט "מחוז הצפון הוא מחוז פורץ דרך"

שר החינוך נפתלי בנט , מנכלי'ת המשרד מיכל כהן ומנהלת המחוז ד'ר אורנה שמחון, קיימו בנצרת ( מלון גולדן קראון ) כנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשע'ו בצפון.

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי  כי החלק הראשון הוקדש למפגש עם 120 חברי מליאת הפיקוח המחוזי  והחלק השני למפגש עם כ 800 מנהלי מוסדות החינוך ומנהלי אגפי החינוך בצפון.

בסיום התקיים פאנל של  שיח ושאלות ותשובות של מנהלים מול המנכלי'ת וצוות המטה .

מנהלת המחוז אמרה בדברים שנשאה כי 40 מנהלי מוס'ח  חדשים נקלטו  במחוז לקראת תשע'ו. היא הודתה על ההתגייסות של אנשי הפיקוח וההדרכה שהבטיחה קיום תקין של בחינות הבגרות בקיץ זה, פירטה על פעילות הקיץ בצפון ובכלל זה בתי'ס של הקיץ, סמינרים, מחנות, קייטנות וערי ילדים ונוער, ונוכח האירועים החברתיים האחרונה קראה למנהלים להעלות לסדר כבר בראשית השנה נושאים מרכזיים כמו  העצמת ערכים של סולידריות חברתית, קבלת השונה והאחר, הכלה, סובלנות, רב תרבותיות, חיים משותפים בחברה פלורליסטית, ערבות הדדית, תרומה לזולת ולקהילה והתנדבות.

שנת הלימודים הקרובה תתאפיין בתהליכי עומק, חתירה נוספת להצלחות, הישגים ומצוינות  ובכלל זה שיפור נוסף בשיעור הזכאים לבגרות איכותית.

נתוני הבגרות הישוביים הציבו בראש הרשויות המובילות את בית ג'אן, מג'אר, משגב ומגידו והשאיפה היא להרחיב את המעגל עוד ועוד. כמו כן יורחב מעגל התלמידים החברים בתנועות נוער, אלה המתנדבים ואלה הפעילים במסגרות של שירות אזרחי, חברתי ולאומי. יותר בתי ספר ישולבו בניהול העצמי, תורחב הטמעת 'עוז לתמורה' לבתי ספר נוספים, תוטמע רפורמת הסייעת השניה שהביאה לגיוס 620 סייעות חדשות לצוותי הגנים לגילאי 3 - 4, תחל רפורמת צמצום מספר התלמידים בכיתות א' ותיכנס תכנית חדשה, 'עברית על הרצף' ללימוד עברית בגנים ובבתי הספר דוברי הערבית.

3 רשויות במחוז, עמק המעיינות, נצרת וכפר ורדים זכו בפרס הרשות המחוזית המצטיינת בחינוך והן תתמודדנה גם על הפרס הארצי.

בסיום נפרדה מנהלת המחוז מד'ר יפה אמסילי, הממונה על החינוך הטכנולוגי והאמנות  ומרחל שחם, מפקחת המחוז הפורשות לגימלאות, בירכה להצלחה את מפקח המחוז הנכנס, אמיר מיכאל,  ואיחלה חג שמח לבני העדה הנוצרית והדרוזית ושנה טובה לרגל חגי תשרי .

שר החינוך נפתלי בנט אמר בכינוס כי יתן עדיפות לקידום הישגי הבגרות במתמטיקה ובמדעים...למאבק בהנשרת תלמידים ולהנחלת ערכים , זהות  ומורשת לתלמידים לפי תרבותם :יהודים מוסלמים נוצרים דרוזים בדואים וצ'רקסים. כך מכילים, מקבלים את האחר והשונה ומחנכים לרב תרבותיות ...כבוד ...סובלנות והבנה...

עוד ציין השר כי ילד יהודי צריך ללמוד ערבית כפי שילד ערבי צריך ללמוד עברית ובכוונתו לטפל בכך באופן מקיף ,מעמיק ונמרץ. השר והמנכ'לית שיבחו את מנהלת המחוז על ההובלה ,ההישגים וההצלחות וציינו כי מחוז הצפון הוא מחוז פורץ דרך , מוביל בערכים ,בהישגים ובהצלחות ויש בו תרבות אירגונית מפותחת  שמעצימה עבודת עומק חינוכית ,פדגוגיה שואפת הישגים  ,מצוינות ,איכות ויוזמה .

כנס היערכות

תגובות

מומלצים