היולדת שעברה החייאה במהלך הלידה

שבוע בדיוק אחרי שהפסיקה לנשום בזמן שילדה זוג תאומים, ג'וסלין השתחררה הבוקר ממחלקת טיפול נמרץ לב והתאחדה עם זוג התאומים שילדה בחדר הלם ברמב"ם.

24.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היולדת שעברה החייאה במהלך הלידה

בשבוע שעבר הגיעה ג'וסלין אבו-אל-הווא (42) יחד עם בן זוגה ג'מאל (42) אל מיון רמב"ם, כשהיא בשבוע ה-36 להריונה עם זוג תאומים, וכשהיא מתלוננת על קשיי נשימה מזה כמה ימים.

למרות שהיולדת נסתה להרגיע את בן זוגה, ג'מאל גילה ערנות לסימני המצוקה שהיא הראתה והבהיל אותה לביה"ח ברכבו.

רופאי הנשים שראו כי היולדת, שסובלת גם ממספר מחלות רקע, נמצאת במצוקה נשימתית קשה ומרוויון חמצן נמוך מאוד, והבהילו אותה לחדר הלם במיון.

עם כניסתה לחדר הלם איבדה אבו-אל-הווא את הכרתה והפסיקה לנשום. לחדר הלם הוזעקו גינקולוגים, מרדימים, ואנשי טיפול נמרץ שהחלו בשתי פעולות מצילות חיים בו זמנית: החייאת היולדת וניתוח קיסרי להצלת התאומים.

התינוקות שהוגדרו במצב טוב, מחמוד ועיסא, הועברו למחלקת התינוקות, והאם אושפזה במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ . כמה ימים לאחר מכן היא החלה להתאושש, ובסוף השבוע הראתה שיפור משמעותי במצבה. אבו-אל-הווא, שהגיעה הבוקר אל התינוקייה של רמב"ם כדי לראות את ילדיה, מיועדת להשתחרר איתם היום לביתה, שם ממתינים להם בקוצר רוח שמונת ילדיהם.

פרופ' אריה דרוגן, מנהל חדרי לידה ברמב״ם שהיה אחד מהרופאים שטיפלה ביולדת בזמן האירוע סיפר כי ״אם האשה הייתה מתעכבת עוד חצי שעה בבית גם היא וגם התאומים היו מתים. אשה בהריון שחשה בקשיי נשימה חייבת לפנות מידית לבדיקה אצל רופא ולא להתעכב״.

הבוקר אמרו בני הזוג כי הם חוגגים שמחה כפולה: "גם את הולדת הבנים וגם את העובדה שג'וסלין נולדה מחדש", אמר ג'מאל, "ידעתי שהתאומים בסדר כבר ברגעים הראשונים, אבל לא ידענו מה יהיה עם ג'וסלין כמה ימים והיינו מודאגים מאוד".

את פרטי האירועים הדרמטיים ג'וסלין לא זוכרת, אך משפחתה סיפרה לה את כל שאירע בשבוע האחרון: "תודה לאל שהכל נגמר בשלום ואנחנו מרגישים מצוין ושמחים", אמרה האם הטריה. 

התאומים וההורים

תגובות

מומלצים