מהנא פארס מפנה את מקומו למען המתמטיקה

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום שהוא ממנה את שיך מהנא פארס, להוביל את מהפכת 5 יחידות מתמטיקה בישראל, בנט כתב שפארס הוא האיש המוכשר ביותר בישראל לתפקיד זה, מוהנא פארס היה עד כה האחראי על החינוך הדרוזי בישראל.

26.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מהנא פארס מפנה את מקומו למען המתמטיקה

השר נפתלי בנט כתב בדף הפייסבוק שלו, אודות המינוי של שיך מהנא: "הכירו את מוהנא פארס, האיש שמיניתי להוביל את מהפכת 5 יחידות מתמטיקה בישראל, מוהנא פארס היה עד כה האחראי על החינוך הדרוזי בישראל, ״שלפתי״ אותו משם כדי להוביל את התכנית הלאומית במתמטיקה, הוא יסודי, מעמיק, צנוע, ומבין ניהול ופדגוגיה לעומק. יש לו גם נשמה גדולה.

לא מיניתי בגלל היותו דרוזי, אלא בגלל שהוא האיש המוכשר ביותר בישראל לתפקיד זה, אך בהחלט אני שמח לראות דרוזים בתפקידים הבכירים ביותר בישראל.

אני מאחל למוהנא ולכולנו הצלחה במשימה: החזרת המדעים והמתמטיקה למרכז".

השר בנטבסוף החודש שיך מהנא פארס מסיים את תפקידו כממונה על החינוך הדרוזי והצ'רקסי, ויפתח מכרז חדש לתפקיד.

מערכת פורטל הכרמל מברכת את שיך מהנא ומאחלת לו הצלחה בתפקידו החדש.

דיווח קודם: חמש פי שתיים להרחבת מעגל המצויינות

הטכניון שותף מלא בתכנית שמנהל שיך מהנא פארס "5 פי2"במתמטיקה, בכנס מנהלים במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים, פגשנו את המצוינים שהתקבלו לתכנית, מכל הארץ חוץ מבתי הספר בדליה ועוספיה.

כאשר פוגשים את כל החברות הגדולות בטכנולוגיה, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, מנהלת המחוז הצפוני במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז חיפה רחל מתוקי, מנכ"ל קרן טראמפ אלי הורוביץ', נציג צה"ל סגן אלוף קרן בן-נתן, מנהלי בתי ספר, מרצים, מריאנה וקסמן נציגת אינטל ישראל, ועוד רבים אחרים שמגיעים מענף החינוך, מתגייסים מאחורי מנהל התכנית שיך מהנא פארס הממונה על החינוך הדרוזי והצ'רקסי.

שילוב של כל הגופים האלה יחד, למען שיפור ההישגים והעלאת מספר התלמידים שיהיו זכאים לחמש יחידות מתמטיקה בבתי הספר התיכוניים בישראל, התלמידים יקבלו העשרה ושעות מרתוניות עד להבאתם למצב שבו יכירו את החומר בצורה הטובה ביותר, ללא מאמץ יתר וקושי בחומרים הנלמדים.

בין הגופים שמאמצים את התכנית, קרן טראמפ שפועלת להניע שיפור בהישגי החינוך בישראל באמצעות השקעה בהוראה איכותית בבתי הספר בתחומי המתמטיקה והמדעים.

כאשר אנחנו מקשיבים לקולות של מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, ולמרואיינים שלנו נשיא הטכניון פרץ לביא, מנהלת המחוז הצפוני ד"ר שמחון, שיך מהנא פארס, מריאנה וקסמן מאינטל, סעיד אבו אלהיג'א מנהל תיכון בטמרה, בועז באדי מנהל בית ספר בחינוך התורני בירושלים, מבינים עד כמה המערכת נחושה ורוצה בתכנית "5 פי 2".

כששאלנו למה תיכוני דאלית אל כרמל ועוספיה לא נמצאים בתכנית? הבנו שלפי הקריטריונים של ההתקבלות לתכנית, דליה ועוספיה מוגדרות כחלשות, יתכן שבשנה הבאה ייכנסו לתכנית.

 

לכתבה שהכנו בסרטון 

 

{YouTubeVideo id=ZIn87W1FYJ4}

 

שיך פארס

לתכנית של שיך מוהנא פארס  לשיפור איכות הוראת המתמטיקה..

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן אומרת שהתכנית "מתמטיקה תחילה" לחיזוק לימודי המתמטיקה בישראל היא המפתח להצלחת רפורמת הפסיכומטרי, שהציג הבוקר משרד החינוך "חיזוק המצוינות במתמטיקה תחזק את תעודת הבגרות של התלמידים ותאפשר לתלמידים להתקבל ללא פסיכומטרי לאוניברסיטאות ולמכללות", אמרה מנכ"לית משרד החינוך.

התכנית כוללת שלושה מרכיבים: מתן 20 הלוואות מותנות (עם אפשרות להרחבה ל – 100) לסטודנטים שיבחרו ללמוד הוראת מתמטיקה במוסדות להשכלה גבוהה; הכשרה מחדש למורי מתמטיקה בעלי הכשרת BED ממכללות בארבע אוניברסיטאות ברחבי הארץ; והקמת "מועדון ה- 5" – מועדון מורי מתמטיקה מצטיינים בטכניון, שיפתח מנהיגות מצטיינת של מורים צעירים.

פארס אמר את הדברים על רקע מספרם הרב של המורים בעלי תואר BDE במתמטיקה המגישים לבגרות ברמה של 4 ו – 5 יח"ל, מבלי שיש ברשותם ההכשרה האקדמית המתאימה לכך.

5 פי 2

התכנית "מתמטיקה תחילה" נועדה להביא לחציית רף 10000 התלמידים הניגשים לבגרות בהיקף של 5 יח"ל במתמטיקה (גידול של 15%) בתוך שנה והכפלת שיעור לומדי חמש יחידות לימוד במקצועות המתמטיקה, פיזיקה וכימיה בתוך 5 שנים, כדי להציב את ישראל בין עשרים המדינות המובילות בחינוך למצוינות בעולם.

התכנית אומצה בחודשים האחרונים על ידי משרד החינוך והיא פרי עבודתה של "5פי2" - יוזמה שנוסדה בשנת 2013 על ידי משרד החינוך, קרן רש"י, קרן טראמפ ואינטל.

ליוזמה חברו כ- 100 נציגי ארגונים מובילים הפועלים בשדה לימודי המדעים בישראל, מתוך המגזר הציבורי, תעשייה, אקדמיה והחברה האזרחית. הגופים המייסדים פנו לארגון שיתופים, המתמחה בבניית והובלת תהליכים בין-מגזריים, שיפעל כגוף המתכלל של היוזמה.

היוזמה פועלת על פי גישת ההשפעה הקולקטיבית (collective impact), אשר פותחה בארצות הברית, כמתודולוגיה להניע תהליכים לפתרון בעיות חברתיות ומורכבות.

תגובות

10. סמי לפני 9 שנים
בהצלחה
9. ריאד מרזוק לפני 9 שנים
האדם הנכון במקום הנכון
8. יוסף לפני 9 שנים
גאווה גדולה לדרוזים שיך פארס
7. בחורה לפני 9 שנים
לא יודעת אם לשמוח או לבכות
6. מורה שנה א' לפני 9 שנים
מערכת מבולגנת
5. תכוניסט לפני 9 שנים
למה בכללי כן ואצלנו לא
4. הורים לפני 9 שנים
במתמטיקה טוב יותר,,מהחינוך הדרוזי,,,
3. אמיר לפני 9 שנים
איש יקר ברכות למינוי
2. וופאא אבו מופלח לפני 9 שנים
המורים הם הבעיה
1. يونس عماشة לפני 9 שנים
الرجل المناسب في المكان المناسب

מומלצים