ניתן לנצח את ועדת התכנון והבניה

עורך הדין סאמר עלי החליט להעמיד את הוועדה לתכנון ובניה על מזבח הכלל "נאה דורש נאה מקיים, כאשר האזרח מפר את חוק התכנון והבנייה הוא משלם על כך, היום החלטנו שגם כאשר הוועדה מפרה את אותו חוק היא תשלם על כך".

29.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניתן לנצח את ועדת התכנון והבניה

כשגוף כמו הוועדה לתכנון ובנייה, בא בתביעות לאחרים, שיקיים בעצמו את מה שהוא דורש.

עורך הדין סאמר עלי החליט להעמיד את הוועדה לתכנון ובנייה על מזבח הכלל, והגיש תביעה במאות אלפי שקלים כנגד וועדת התכנון מעלה נפתלי מעלות תרשיחא, לבית משפט השלום בעכו.

סאמר עליהמקרה נושא התביעה התחולל בכפר בצפון, לאזרח ניתן היתר ובנה בית, שנים לאחר מתן ההיתר שבה הוועדה ותכננה כביש על בניין קיים בהיתר, שעה שהתוכנית מונעת תכנון כזה ואך מורה על התחשבות בבניינים קיימים בהיתר, לאזרח נגרם נזק, דירתו מופיעה כמיועדת להריסה, מחיר הקרקע הצמוד לה בחלקה צנח, אין אפשרות להגדיל את אחוזי הבנייה בחלקה, הבעיה היותר חמורה שהוועדה מודה בטעות, אך מגלגלת זאת על הרשות המקומית.

עו"ד סאמר עלי: "אוי לו לאזרח אם יפר את הוראות חוק התכנון ובניה, אוי לו ואוי לו אם יתקל עם וועדת התכנון, שכן היא מסוגלת לפתוח נגדו בהליך פלילי ולדרוש את כליאתו אחר סורג ובריח, היא גם מסוגלת וכך עושה להטיל עליו קנסות גבוהים, אשר פוגעים בכלכלתו ובמרקם חייו, היא גם בעלת היכולות להטיל אימה של הריסת בתים שעה שהאזרח מפר את החוק הזה.

אולם מה קורה ! אם הוועדה האמונה על שמירת החוק ואכיפתו היא זו שמפרה אותו ? האם לא מן הדין להטיל עליה אותם סנקציות שהיא מטילה על האזרח".

בנייןמקרים דומים רבים באזור רכס הכרמל ובמיוחד בכפרים הדרוזים דליה עוספיה, שביום בהיר אחד, תושבים מצאו שבתיהם נמצאים בתוואי תכנון של כביש, גן ציבורי, או אחר. ובינתיים מתעסקים בתביעות ותשלומי קנסות, חלקם הגדול אנשים המשרתים בכוחות הביטחון, מה שהופך אותם לעבריינים שבעת הרשעתם הם כבר לא יכולים להיות במשרה בה הם משרתים.

חשוב שהסדר יתחיל מהתחלה ולא מהסוף, במקרה של תביעת עורך דין סאמר עלי, דומה במדויק לאותם מקרים אחרים בכפרים בהם גם כשהאזרח לא עבר עבירת בנייה, הוא משלם מחיר יקר.

הבעיה הגדולה של הועדות הנ"ל, שהן רואות אנשים בונים בתוואי של התכנון שלהן, עוזבות אותו להשלים את הבית ורק אחרי זה הן תובעות אותו, כאשר יכלו למנוע את זה מההתחלה ולחסוך טרחה ומאמץ מיותר לבתי המשפט, לאנשים ולועדה וכל מי שמעורב.

סכום התביעה שמבקש עו"ד סאמר עלי על נזקים עומד על חצי מליון ₪, בקרוב מתחיל הדיון בעניין, נעקוב אחרי הסיפור הזה שמשליך על פרשות אחרות גם בכפרים אחרים.

תגובות

1. עספאוי לפני 9 שנים
שומר חוק

מומלצים