208 בתי ספר במיזם סיסמה לכל תלמיד

88,000 תלמידים וצוותי הוראה ילמדו במהלך שנת הלימודים תשע״ו באמצעות פלטפורמת המחשבים ״סיסמה לכל תלמיד", המיזם שהחל פעילותו לפני 9 שנים שם לו למטרה לצמצם את הפערים הדיגיטליים בבתי הספר בפריפריה.

31.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
208 בתי ספר במיזם סיסמה לכל תלמיד

התלמידים המגיעים מ-208 בתי ספר ב-46 יישובים ממבואות חרמון שבצפון ועד אילת שבדרום, מייצגים את כל גווני החברה הישראלית: יהודים חילונים, דתיים וחרדים, צ׳רקסים, דרוזים, נוצרים ומוסלמים, ועל כן המיזם פועל בצורה שוטפת בשפה העברית והערבית במקביל.

מיזם ״סיסמה לכל תלמיד״, שהחל פעילותו לפני 9 שנים שם לו למטרה לצמצם את הפערים הדיגיטליים בבתי הספר בפריפריה, ולהכין את בוגריהם לאתגרי החיים במאה ה 21. המיזם מהווה רשת לימודית חברתית המחברת בין שלושת גורמי ההוראה המרכזיים: מורים, תלמידים והורים. המיזם פועל על בסיס רשת ענן, ומאפשר מכל מחשב המחובר לאינטרנט תקשורת עדכנית ונוחה בין המורים לתלמידים.

כדי להגביר את המעורבות ההורית בנעשה בבית הספר פותחה במיזם אפליקציית "סיסמה לכל תלמיד" ייעודית עבורם, וכיום כ-30,000 הורים משתמשים בה. האפליקציה מאפשרת להורה ליהנות ממידע ישיר מצוות בית הספר כגון אירועים השונים, מערכת השעות של הילד, שיעורי הבית ועוד. כך, ההורים מעורבים יותר בנעשה בכיתה, ולמורים יש כלי נוח להעברת מידע להורים בצורה מידית וזמינה.

בשנת הלימודים הקודמת, החל המיזם בפרויקט למידה ניידת, במסגרתו חולקו מאות מחשבים היברידיים ייחודים למיזם לתלמידים ב-12 יישובים. המחשבים ההיברידיים מאפשרים לתלמידים סביבת לימודים מתוקשבת וחדשנית. המחשבים, אשר נבנו לצורכי התלמיד הם קלי משקל וכוללים את כל שולחן העבודה של התלמיד, ויכולים להחליף את ספרי הלימוד והמחברות. התהליך צפוי להתרחב במהלך שנת הלימודים הקרובה במסגרת פרויקט "בשביל המחר".

הפעילות בפלטפורמה המתוקשבת של ״סיסמה לכל תלמיד״ במהלך שנת הלימודים תשע״ו תתמקד בנושא ״בשביל ישראל - בשבילי המחר״ שמטרתו להכיר לתלמידים בצורה טובה יותר את ארץ ישראל, את שביל ישראל ולחזק את ערכי אהבת המולדת. בשביל ישראל הווירטואלי יפגשו התלמידים לאורך השנה אישים מוכרים מההווי הארץ ישראלי, יכירו מקומות ואתרים ברחבי הארץ ועוד.

מנכ״לית מיזם "סיסמה לכל תלמיד", הגברת מגי אסייג, אמרה ערב פתיחת שנת הלימודים: ״אני גאה לפתוח את השנה התשיעית של המיזם במאות בתי ספר ברחבי ישראל. במהלך השנים אנו רואים, כיצד המיזם מביא לשינוי אמיתי ומשמעותי בתהליכי הלמידה בבית הספר, ואת התקדמות התלמידים. ייחודיות המיזם הוא בתהליכי ההטמעה האישיים המוענקים לבתי הספר ולצוותי ההוראה המשתתפים בפרויקט: המורים לומדים לבנות שיעורים מתוקשבים ולהשתמש בכלי המחשב הבסיסיים, משפרים את הקשר עם התלמידים ומלמדים את התכנים בצורה אינטראקטיבית וחווייתית. ההטמעה והליווי השוטף, שאנו מעניקים לכל בית ספר המשתתף בפרויקט הם שמובילים להצלחתו ולהתרחבותו, ואנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לסייע לתלמידים למורים רבים ברחבי ישראל.״

מיזם ״סיסמה לכל תלמיד״ ממומן במלואו מתרומות של החברה לישראל בשיתוף קבוצת XT, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בזן ובנק הפועלים.

תגובות

מומלצים