יותר בנים מותקפים מינית מאשר בנות במגזר

31.08.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יותר בנים מותקפים מינית מאשר בנות במגזר

במחקר המשך שתוצאותיו החלקיות נדונו בוועדת החינוך של הכנסת לפני מעל לשנה, עולים נתונים קשים, אחד מכל חמשה ילדים נפגע מינית, זה נתון נוראי שמעיד כי יותר בנים מותקפים מינית מאשר בנות.

את המחקר הובילה, פרופ רחל וייזל, יחד עם פרופ צבי איזיקוביץ, מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה, בשיתוף משרד החינוך, משרד הרווחה, משרד לביטחון פנים, המועצה לשלום הילד, וכל הגורמים הרלוונטיים.

זו תופעה חברתית מדאיגה שמצריכה טיפול שורש מאוד עמוק, ישראל נמצאת במקום השני בעולם אחרי הודו במקרי פגיעה מינית בילדים.

המחקר סקר יותר מ-12,000 נשאלים בני 17-11, לפי הנתונים אחד מכל חמישה ילדים ובני-נוער הותקפו מינית.

מנתוני המחקר עולה כי רוב הנפגעים לא דיווחו על התקיפה המינית בשל בושה וחשש מהתוקף.

עוד מתברר כי שיעור הבנים המותקפים גבוה מעט משיעור הבנות הנפגעות מתקיפה מינית. זה נתון מפתיע שמנוגד לנתונים שמוכרים עד כה, המסקנה העגומה שעולה מהמחקר שגם בנים וגם בנות נופלים קורבנות לפגיעות מיניות, ורובם מעדיפים שלא לדווח על כך לגורמי הרווחה והחינוך, בשל בושה וחשש מהתוקף, מחשש לעונש וכשליש מהילדים ציינו שלא ידעו למי לפנות.

הפער גדול יותר במגזר הערבי, שם דיווחו כ-28% מן הבנים כי הותקפו מינית.

מהנתונים עולה כי עד גיל 17, 20 אחוזים מהבנים מדווחים שהם הותקפו מינית, 18 אחוזים מהבנות מדווחים על תקיפה מינית, במגזר הערבי הנתונים חמורים עוד יותר 28.5 אחוזים מהבנים מדווחים שהם מותקפים מינית, לעומת 19.5 מהבנות.

ביותר ממחצית המקרים מדובר בפגיעות קשות, אונס ואונס קבוצתי.

ילדהמהמחקר עולה תופעה מטרידה נוספת, והיא הפער העצום בין מספר הנפגעים שמצוי בידי הרשויות, לבין מספר הילדים המעידים באופן ישיר כי נפגעו.

לפי הדוח השנתי של המועצה לשלום הילד, בשנת 2013 היו 5900 מקרים של ילדים שנפגעו מינית .

בנים מדווחים יותר על פגיעה מינית, החל מהטרדה מינית, ועד אונס ואונס קבוצתי.

מהמחקר עולה שילדים חשופים היום לפורנוגרפיה, יש תוכניות שמעודדות ילדים להיות מיניים בגיל מוקדם, והם נפגעים, הילדים שמחו לענות על השאלונים באופן אנונימי כיוון שלא היה מקום להוציא את זה קודם והם היו מוכנים לשתף פעולה עם החוקרים בצורה אנונימית.

יש לציין שד"ר אורנה שמחון מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, לקחה את הנתונים יחד עם שאר הגורמים בנתה תוכנית התערבות להגברת המודעות של הילדים עצמם לתופעה. בנוסף לחזק את דמות המורה כדמות שאפשר לפנות אליה ולקבל סיוע בעת שיש פגיעה מינית

התכנית מתחילה לפעול בחודש אוקטובר.

אנו מפצירים בילדים ובהורים, בכל מצב שעולים חשדות לפגיעה מינית בילדכם, אנא לפנות לייעוץ ועזרה, לגורמי הרווחה, לגורמים מקצועיים בבתי הספר, לרופא ילדים, ולכל מי שצריך, על מנת לטפל, לא לפחד לגשת ולבקש עזרה.

תגובות

4. דרוזית לפני 9 שנים
עצוב ביותר
3. בחורה צעירה לפני 9 שנים
חשבתי שרק אני נפעתי
2. צעיר לפני 9 שנים
כמה שזה צודק
1. אישה לפני 9 שנים
מפחיד

מומלצים