לראשונה: צה"ל חושף את כל הפרטים אודות אח"י דקר

סגירת מעגל: התעלומה הגדולה הגיעה לסיומה, ובעקבות פנייתן של המשפחות השכולות הוחלט בצה"ל לפרסם את כל הפרטים אודות הצוללת שנעלמה לפני 47 שנים

01.09.2015 מאת: מערכת אתר צה"ל
לראשונה: צה"ל חושף את כל הפרטים אודות אח"י דקר

כמעט 50 שנה לאחר ההיעלמות המסתורית של הצוללת אח"י "דקר": צה"ל חושף לראשונה לציבור את הפרטים המלאים על האירוע והליך החיפושים אחר הצוללת. המסמכים סוקרים את הפעילות שנעשתה במשך 31 שנים בכל הקשור לחיפוש אחר ה"דקר", את ניתוח פעילות ועדות החקירה, המסקנות, הניסיון להתחקות אחר התרחיש שהוביל לאובדן הצוללת והחיפוש אחר שרידי הצוות. ההחלטה לחשוף את המסמכים התקבלה בעקבות פנייתה של אחת מאלמנות הנעדרים, נורית מנור.

למסמכים המלאים:

http://www.idf.il/1133-22623-he/Dover.aspx

"אנחנו לא מחזיקים שום מידע שהמשפחות לא מעודכנות בו", שיתף מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג. "חלק מחובה אישית שלי כמפקד זרוע הים היא העברת חומר מותר לציבור. אנחנו מדברים על ערבות הדדית, אחריות ושיתוף".

אלוף רוטברג התייחס לעבודה המאומצת שנעשתה במשך השנים. "מדובר באירוע מורכב ולא פשוט אשר מעלה שאלות רבות ותהיות לגבי השאלה למה טבעה הצוללת ומה בדיוק קרה שם", אמר. "החומרים מסכמים 47 שנים, השלמנו תמונה מלאה על האפשרויות השונות ועל התהליכים של חיל הים בנושא לאורך הדרך".

על השאלה האם אירוע כזה יכול לקרות היום, השיב אלוף רוטברג כי "אנו משתמשים היום בצוללות המתקדמות ביותר בעולם עם יכולות חילוץ בכל מצב. אנחנו לומדים לקחים".

תגובות

מומלצים