סיכום המחזור השני בליגת העל

 

01.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

לא נרשמו אירועים אלימים למעט אירועי אלימות מילולית, כך עולה מהדו"ח השבועי של 'תכנית בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל, המסכמת מדי שבוע את האירועים החיוביים והשליליים בליגת העל עוד עולה מהדו"ח כי מקרי הגזענות השבוע היו מינוריים, ולא זכו לשיתוף פעולה מצד הקהל בעקבות אירועי האלימות בשבוע שעבר במכבי חיפה ומכבי נתניה, שתי הקבוצות החרימו את המנוי לאוהדים המתפרעים

דו"ח הסיכום השבועי של ליגת העל מאת תכנית 'בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל, מראה כי לא נרשמו השבוע אירועי אלימות במשחקי ליגת העל. יחד עם זאת, הדו"ח מציין כי נרשמו מספר אירועים קשים של אלימות מילולית. לגבי מקרי גזענות, הדו"ח מציין כי הם היו מינוריים ונעצרו מיד עם התחלתם, ורובו מוחלט של הקהל לא שיתף פעולה עם המקרים.

תכנית 'בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל מוציאה מדי שבוע דו"ח המסכם את האירועים החריגים והחיוביים במשחקי ליגת העל. הדו"ח מופק בעזרת המשקיפים של התכנית הנשלחים מדי שבוע למשחקי הקבוצות השונות ומדווחים על האירועים.

להלן סיכום המחזור בכל קבוצה:

בני יהודה – הפועל עכו

עם החלפתו של שחקן עכו אחמד קאסום, בדקה ה-70, שלושה אוהדי בני יהודה בשער 2 קראו לעברו "מחבל" ו"שאהיד". מעבר לכך לא דווחו אירועי אלימות וגזענות נוספים.

הפועל ת"א – עירוני ק"ש

בדקה ה-20 קבוצה של עשרות אוהדי הפועל תל אביב בשער 4-5 שרו למשך רגעים קצרים: "שתהיה שואה למכבי" ו-"שמעון מזרחי יתאבד רק אם תתחילו לעודד". השירים הללו אינם מוכרים כעבירה של קריאה גזענית, אך מציגים אלימות מילולית חמורה שיש להוקיע. גם באירוע הזה, רוב מוחלט של האצטדיון לא שיתף פעולה והשירים הפסיקו לאחר שניות אחדות. מלבד זאת, נרשמה אווירה טובה מאוד בבלומפילד, ללא מקרי אלימות.

הפועל כפר סבא – מכבי חיפה

אוהדי מכבי חיפה הפגינו במשך המשחק כולו כנגד הבעלים. עשרות אוהדים נצמדו ליציע הכבוד וצעקו לעברו והאוהדים הניפו שלט ענק על יציע שלם, עם כיתוב אלים כלפי השחקנים והבעלים שבו נכתב: "סרטן בחדר הלבשה, מי שיעלה לו השתן לראש, נטביע אותו עמוק בחרא! פה זה לא סוכנות שחקנים, פה זה לא סוכנות רכב, תיזהרו!". מאות אוהדים חסמו את אוטובוס השחקנים לזמן קצר וצעקו לעבר הבעלים כאשר יצא לביתו. לא נרשמו אירועי גזענות, או אלימות בין שני מחנות האוהדים.

הפועל באר שבע – מכבי תל אביב

במהלך המשחק אוהד הפועל, באר יחיד, החל לצעוק קריאה גזענית נגד אלי דסה, אך כעבור רגע הוא נעצר על ידי חבריו ליציע בהפגנתיות. האירוע הזה מצביע בעיקר על הצלחת המאבק בתופעה ביציעי באר שבע. ביציעי מכבי תל אביב אמנם נרשמו קללות לעבר שחקנה של באר שבע, מהראן ראדי, אך לא נתגלה בהן תוכן גזעני. המשחק עבר באווירה טובה מאוד.

מכבי נתניה – בית"ר ירושלים

ביציע בית"ר ירושלים נשמעו מספר קריאות על ידי כמה עשרות אוהדים, כאשר שאר האוהדים נמנעו מלהצטרף לקריאות. לאורך כל המשחק נשמעו שירים גזעניים ביניהם: "שונא את טועמה...שונא את כל הערבים', '..הקבוצה הגזענית של המדינה', ושיר המכנה את קבוצת הפועל 'ערבים'.

בני סכנין – הפועל רעננה

יצוין לטובה כי אוהדי בני סכנין ואוהדי הפועל רעננה ישבו באותו יציע, ללא צורך בהפרדה בין מחנות האוהדים וללא אירועים אלימים או גזעניים. כמה עשרות מאוהדי בני סכנין מחו לאורך כל המשחק נגד המאמן ולעתים נשמעו קריאות כנגד השחקנים, אבל לא נרשם אף אירוע אלימות פיזית או אלימות מילולית קיצונית.

הפועל חיפה – מכבי פתח תקווה

המשחק עבר באופן ספורטיבי ללא כל אירוע גזענות או אלימות.

יש לציין לחיוב כי בעקבות האירועים האלימים בשבוע שעבר בהם אוהד מכבי נתניה פרץ למגרש ואוהד מכבי חיפה השליך חפץ, שתי הקבוצות החליטו לנקוט צעדים נגד האוהדים והחרימו את המנוי לשניהם. נזכיר כי החוק לאיסור אלימות בספורט אוסר על "התבטאות גזענית עפ"י חוק איסור אלימות בספורט (2008), "קריאה של מילים או צלילים או נהמות, וכן התבטאות חזותית, עד ידי אדם, לבדו, יחד עם אחר, או במקהלה, שיש בהם משום איום, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות, אלימות או גרימת מדנים כלפי אדם, ציבור או חלקים של האוכלוסייה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע, לדת או למוצא לאומי-אתני".

תגובות

מומלצים