בתי הספר הכנסייתיים דורשים שוויון בתקצוב כמו בתי הספר החרדים

47 בתי ספר כנסייתיים שבהם לומדים 33 אלף תלמידים בישראל, שובתים נוכח אי תקצובם, נציגי בתי הספר הכנסייתיים שהגיעו לכנסת, ביוזמת ח"כ זוהיר בהלול, לחברי סיעת העבודה: "אנו זכאים לשוויון בתקצוב כמו בתי הספר החרדים, מצפים לסיוע מכם".

03.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בתי הספר הכנסייתיים דורשים שוויון בתקצוב כמו בתי הספר החרדים

נציגי בתי הספר הכנסייתיים השובתים, הגיעו לכנסת ונפגשו עם חברי סיעת מפלגת העבודה. במהלך המפגש שטחו הנציגים בפני הסיעה את דרישותיהם בנוגע לתקצוב המגיע להם כמוסדות חינוך מוכרים אך אינם רשמיים.

עו"ד בוטרוס מנסור, המנהל הכללי של בית הספר הבפטיסטי בנצרת, הציג את דרישות בתי הספר וטען כי משנה לשנה נחתך התקציב שמגיע לבתי הספר מחד, ומוטלות מגבלות רבות על מימון מהורי התלמידים מאידך וכך למעשה ניצבים 47 בתי ספר אל מול שוקת שבורה ללא תקצוב ראוי ללימודים עבור 33 אלף תלמידים בישראל.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג האזין לדרישות והביע תמיכה מלאה במאבקם של בתי הספר ואף עדכן כי מתוכננת פגישה עם שר החינוך נפתלי בנט, בו נציגי הסיעה ידאגו להעביר לו את הנחיצות בתקצוב בתי הספר.

ח"כ זוהיר בהלול שיזם את המפגש בשיתוף עם ארגון מוסוואה בירך על המפגש ואמר כי בתי הספר הללו מפרנסים אינטלקטואלית את כלל האוכלוסיה הערבית בישראל והוא עצמו בוגר של בתי הספר הכנסייתיים. לטענתו, אמות הסיפים אמורות להזדעזע כאשר בתי ספר חשובים אלה, הפעילים כבר מעל ל- 400 שנה ומובילים בהצטיינותם, נאלצים להכריז על שביתה.

המפגש בכנסת

תגובות

מומלצים