תמ"א 38 מה המקור שלה ואיך היא נוגעת אליכם

תכנית תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית. התכנית באה מתוך צורך לבצע חיזוקים של מבנים מפני רעידות אדמה. מדינת ישראל נמצאת בתפר שמהווה סיכון לרעידות אדמה ומבנים רבים עלולים להיות לא מוגנים אם זו תגיע ותהיה בעוצמה פוגענית.

03.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תמ"א 38 מה המקור שלה ואיך היא נוגעת אליכם

כדי למנוע את הסיכון לתושבים (הן דיירים הבניינים והן הסובבים אותם) יצאה המדינה עם תכנית המתאר הארצית. בפועל בניינים אשר אינם מוגנים מפני רעידות האדמה יכולים לעבור שינויים שמתבטאים בבניה על הבניין עצמו או הריסה של הבניין ובניה מחדש (מה שנקרא גם "פינוי בינוי").

מה נדרש כדי לצאת לפרויקט של תמ"א 38

כדי לצאת לפרויקט של תמ"א 38 על הבניין להיות מתאים לדרישות הפרויקט ולדרוש הגנה מפני רעידות אדמה. כמו כן על הדיירים של הבניין לרצות לצאת לדרך עם הפרויקט. הסיבות לקבלת ההחלטה לצאת לפרויקט או לא לצאת שאליו יכולות להשתנות בין הדיירים ובין הגורמים המשפיעים אפשר למצוא גם:

● הצעה לפרויקט – כל פרויקט של תמ"א 38 נבדק בקפידה על ידי הדיירים ועל ידי העירייה במקום. את הפרויקטים מבצעים יזמים וקבלנים מנוסים והם מביאים לכל בניין הצעה לפי פרמטרים שהם רואים לנכון. כל אחד יכול להכניס את השיקולים שלו ולקבל החלטה אם לגשת לפרויקט או לא לגשת אליו על פי ההצעה המתקבלת מהקבלן או היזם.

● סביבת המגורים – התוצאה הסופית של תמ"א 38 היא שינוי של המבנה והגנה שלו מפני רעידות אדמה. הנראות של המבנה עם החשיבה הסביבתית משפיעה על ההחלטה אם לקבל את הפרויקט או לא. סביבת המגורים מתייחסת גם לבניין עצמו אך גם לגורמים שמסביבו כמו למשל השארת שטח ירוק מסביב ומתן מענה לבעיות חניה אם אלו עלולות לצוץ.

● איכות החיים בזמן הפרויקט – שיקול שיכול להשפיע על ההחלטה אם לצאת לפרויקט של תמ"א 38 או לא הוא איכות החיים בעת הפרויקט עצמו. ישנם פרויקטים רבים בהם הדיירים מתגוררים בבניין בעת ביצוע השינויים וישנם כאלו שהדיירים מקבלים שיכון חדש ואלו משפיעים על ההחלטה אם לצאת לפרויקט או לא.

קבלת ההחלטה הנכונה לכם

כדי לקבל את ההחלטה הנכונה בכל הנוגע לפרויקטים של תמ"א 38 מומלץ  מאד להתייעץ עם חברה מנוסה מהתחום. חברה מנוסה מביאה איתה ידע רב ויכולת לבחון את הפרויקט והייתכנות שלו. החברה בוחנת את ההצעה, את היזמים השונים, בודקת מה הם מציעים ומלווה פרויקטים של תמ"א 38 כך שישרתו את הדיירים בצורה הטובה ביותר.

תמא 38

תגובות

מומלצים