13 תלמידים מדליה מבקשים לעבור לרונסון מי מונע מהם?

זכותו של כל תלמיד ללמוד היכן שיבחר, רפיק "דיון יתקיים ביום ראשון בעניינם", בן גרא "לא נמנע העברה, זה תלוי במועצת דליה", וגיה "לא נתנגד שהתלמידים ילמדו ברונסון", ההורים "מבחינת דליה מותר בכל מקום חוץ מרונסון". חשיפה

04.09.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
13 תלמידים מדליה מבקשים לעבור לרונסון מי מונע מהם?

איך שדברים משתנים ברגע, כשרשת אורט יוצאת מדאלית אל כרמל, היא חוזרת להציע לתלמידים פרויקט ניצני הטכניון למדעים מכיתה י' עד כיתה י"ב' בבית ספר תיכון רונסון, בפרויקט משולבים תלמידים מוצלחים שכל שאיפתם המשך לימודים באקדמיה.

השנה קרוב ל400 תלמידים לומדים מחוץ למערכת החינוך בדאלית אל כרמל, בבתי ספר אזוריים ובחיפה, בנוסף לחינוך המיוחד, וזה כפוף לזכות ההורים שכוללת את החובה והזכות לדאוג לצורכי התלמיד.

בעיני מועצת דליה שרשת אורט עושה הפוך ומנסה לגנוב תלמידים מדליה לטובתה והשאלה האם זה מה שגרם ל 13 תלמידים לקפוץ על המציאה ולהירשם מיד לפרויקט, דבר שגרם להם ולהורים שלהם עוול, שהם מאוימים לסילוק מבית ספר תיכון רונסון.

ההורים באו במגע עם מנהלת מחלקת החינוך בדליה אימאן חליפה חלבי, שהפנתה אותם לתיכון עתיד בדליה, לטענת ההורים, המנהלת החדשה ח'וזאמה חלבי ווהבה, סירבה לתת להם אישור והם בינתיים התבקשו לעזוב את תיכון רונסון, עד להסדרת האישורים הדרושים.

אחד ההורים, אמר לנו: "אם היינו באים לבקש שהבן ילמד בירכא, או בבתי ספר בחיפה, היינו מיד מקבלים אישור, עכשיו בגלל שזה אורט רונסון, מקשים ומטרטרים אותנו סתם, שבסופו של יום הם חייבים לתת אישור".

תגובת ראש מועצת דליה רפיק חלבי: "תתקיים פגישה ביום ראשון בשעות הערב עם ההורים והתלמידים ולאחר מכן יוחלט כיצד לנהוג".

תגובת ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף:"אני בעד שתלמידים מדליה ילמדו בתיכון רונסון, היום בחט"ב בעוספיה לומדים תלמידים מדליה, זכותו של כל הורה ותלמיד ללמוד היכן שהוא יבחר, לא נמנע ממנו את זה, טוב שנפתחה תחרות שהתלמידים יבחרו מה טוב להם, תחרות מעודדת הצלחות".

רמי בן גרא מפקח משרד החינוך: "כל תלמיד שמבקש ללמוד מחוץ לישובו צריך את אישור המועצה, אם מועצת דאלית אל כרמל תאשר זאת, לנו אין מניעה לכך".

תיכון רונסון

בחוק זכויות התלמיד נקבע כי הוראות החוק הנוגע לזכויות התלמיד ברוח כבוד האדם ועקרונות אמנת האו"ם בדבר זכויות הילד יובאו לידיעת התלמידים והוריהם בראשית כל שנת לימודים (סעיף 21) זכות ההורים לדעת את תכנית הלימודים של ילדם, זכות ההורים לבחור בזרם החינוך שבו ילמדו ילדיהם.

הורים יכולים לבקש העברת תלמיד לבית ספר אחר לאחר רישומו בבית הספר הקרוב. לשם כך נחוצה הסכמה של רשות החינוך המקומית, רשות עשויה לסרב לבקשה מטעמים חינוכיים או מטעמי חיסכון בתקציב.

על סירוב לבקשת העברה רשאים ההורים לערער בכתב בפני מנהל המחוז של משרד החינוך תוך שבוע מיום קבלת ההודעה (סעיף 11א).

תגובות

20. האמת לפני 9 שנים
עצוב
19. אמא לפני 9 שנים
לא סתם הילדים עוברים לחיפה
18. קרוב משפחה לפני 9 שנים
חבל לכם על המאמץ
17. מורה לפני 9 שנים
התוכנית ברונסון היא מעולה
16. הורים לפני 9 שנים
רוצים חינוך טוב
15. קרוב מאוד לפני 9 שנים
לחברי אמיר עיסמי לך הביתה אתה לא מנהיג
14. חסון לפני 9 שנים
מועצת טמבלים
13. אישי לפני 9 שנים
וגיה צודק יש עכשיו תחרות
12. داليه الكرمل وعسفيا לפני 9 שנים
אין יותר גזענים ...
11. ממשפחת עיסמי לפני 9 שנים
דליה
10. אמא לפני 9 שנים
זכותו של הילד ללמוד הכן שהוא יבחר
9. מדליה לפני 9 שנים
שקודם המורות יחזירו את הילדים שלהם מבחוץ
8. לראות ולא להאמין לפני 9 שנים
אף אחד לא ימנע
7. אובייקטיבית לפני 9 שנים
כל אחד חופשי בבחירות שלו
6. הורה לפני 9 שנים
אבסורדי
5. אבא לפני 9 שנים
שיטה חדשה וזה בגלל המועצה שלנו
4. בחור מכיר לפני 9 שנים
רפיק בבקשה
3. חלבי קוח לפני 9 שנים
כן לתת להפם ללמוד
2. נייטראלי לפני 9 שנים
איזו גזענות של מועצת דאלית אלכרמל,,,
1. עספאוי לפני 9 שנים
גזענות

מומלצים